Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 7. 12. 2019 svátek má Ambrož, Benjamín

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
1
Martin Mičuda
20. květen 2018, 13:46

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

Luxusní kombi s terénními ambicemi jako zajímavá alternativa k velkým SUV.

Martin Mičuda
20. květen 2018, 13:46
Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Mercedes-Benz má s výrobou modelů typu SUV a off-road skutečně bohaté zkušenosti. V Stuttgartu si však dobře uvědomují, že časy se mění a terénní vzhled je in nejen mezi tradičními zástupci tohoto druhu. Odpovědí na to je proto příchod třídy E ve zcela nové verzi All-Terrain. Čerstvý přírůstek do rodiny vozů s hvězdou ve znaku jsme měli možnost vyzkoušet osobně, proto vám v tomto článku naznačíme, proč se vozy tohoto druhu těší stále větší popularitě.

 
Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

 

„Oplastovaný“ kombík má ve vodách třídy E premiéru, po verzích sedan, kombi, kupé a kabrio jde tak o pátou variantu. Pozastavovat se nad designem E jako takového už asi nemá po předešlých testech význam, takže rovnou k věci. All-Terrain má standardně ochranný paket – zakrytovaný podvozek, odolnější přední a zadní nárazník s četnými plastovými prvky, masivnější plastové blatníky a prahy, nakonec přibylo několik hliníkových detailů a mohutnější maska s lamelami ve stylu velkých SUV.

 

Testovaný exemplář stál na 19" discích, které jsou již v základu, za příplatek je však možné sáhnout po dvacítce. I díky pneumatikám s vyztuženou bočnicí (+14 mm) má All-Terrain o 29 milimetrů větší světlou výšku, přičemž tu je možno ještě regulovat – standardem je totiž vzduchový podvozek Air Body Control v rozsahu od 121 po 156 milimetrů. Samozřejmě nechybí ani příplatkové MultiBeam full-LED světla se špičkovou svítivostí či koncové světlomety se Startdust efektem.

 
Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

 

Pompézně vypadající interiér zůstává prakticky beze změn, jedinou odlišností jsou jen pedály z nerezové oceli a odolnější koberečky. Chloubou tedy zůstává dvojice 12,3" obrazovek zalitých v lepeném skle a velmi luxusní dojem z elegantně navržené palubní desky. Pokud vás zajímá detailní funkcionalita oněch budíků, jakož i hlavní koncept návrhu palubky, určitě se podívejte náš prvotní test nové generace třídy E, kde jsme se jim věnovali podrobně.

 

Kombinace černé kůže s hnědým dřevem sice místy evokuje starší auta, za přítomnosti početně zastoupených hliníkových detailů a klavírního laku však nevypadá vůbec špatně. Bohužel, připravte se na otisky, škrábance a prach na středové konzole. Tmavému interiéru v tomto případě efektně sekunduje skutečně rozměrná panoramatická střecha, která vnitřek pěkně prosvětluje.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

  

Možná se už budeme opakovat, ale i v All-Terrainu platí, že jeho nejsilnějšími stránkami jsou komfort a pohodlí. Ať už jde o sezení vpředu nebo vzadu, Mercedes-Benz si dal sakra záležet na tom, aby se posádka cítila maximálně pohodlně. Vytknout však musíme kratší zadní sedáky, navíc, člověk musí při nastoupení obkročit masivnější blatník a zároveň si sedá do mírně utopené polohy. To je však v dnešní době již dříve jakýmsi pravidlem. Zejména u německých prémiových automobilů, které mají motory umístěny spíše za přední nápravou.

 

Samozřejmě, zapomenout nelze ani na nejdůležitější údaj pro českou rodinu – velikost kufru. Zavazadlový prostor má nadále úctyhodných 640 litrů, ba co víc, po sklopení zadních sedaček až 1820 litrů, což je údaj, za který by se nemusela stydět ani velká SUV. Plusem je přitom velmi málo členitá plocha, takže v zadní části můžete dělat kdeco. Ostatně, ukázali jsme vám to v testu klasického kombi.

 

 

Pod kapotou testovačky se nacházel 2litrový čtyřválec s výkonem 143 kW/195 koní a 400 Nm, který spolupracoval s devítistupňovým automatem. Agregát zaujme zejména svou pružností – akcelerace na stovku za 8 sekund není zdaleka nic převratného, při pružném zrychlení ale slušný točivý moment rychle pocítíte. Snad největším překvapením je spotřeba. Při 130 km/h motor točí jen 1400 otáček a žádá si jen přibližně 6 l/100 km. Ve zkratce, při dlouhodobém průměru při běžné jízdě jezdíte s přehledem za pět a půl litru.

 

Daní za parádní spotřebu je však kultivovanost jedničky, která prostě není na úrovni šestiválce. Kromě toho, čtyřválec OM654 umí být za studena, respektive při prudké akceleraci, vskutku surový a hlučný. Otázkou je, zda jde o projev motoru jako takového nebo věc horšího odhlučnění. Nicméně, jakmile se zahřeje a zahájíte konstantní jízdu, v tom momentě ho prakticky neslyšíte, což je naopak opravdu pozoruhodné.

 
Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

 

Vyšší světlá výška ovlivňuje hluk v kabině velmi minimálně. Obrovským plusem je 4Matic se systémem Air Body Control – vzducháč v reálném čase reaguje na situaci na silnici a díky prediktivní změně pérování umí výborně filtrovat nerovnosti. Komfort na palubě je prostě mnohem lepší. Terén?

 

Na rozdíl od označení jako Allroad či Alltrack zachází Mercedes-Benz ambiciózní názvem All-Terrain ještě dále. Opravdu zvládne jakýkoliv terén? Upřímně, kombi, které je snad delší než týden před výplatou, to v těžším terénu pochopitelně moc hrotit nebude, navíc maximální světlost 156 milimetrů je výrazný podprůměr nejen mezi kompaktními SUV, ale i vůči přímé konkurenci (V90 Cross Country má až 215 mm), ale... V nejvyšší poloze a s novým režimem All-Terrain (do 35 km/h) se oplastované E nezpevněného povrchu opravdu nebojí. Několik šikovných pomocníků dohlíží na trakci a kontrolu prokluzu (systém 4ETS brzdí prokluzující kolo) a ani při křížení náprav nemá problém efektivně zúročit téměř 200 koní ve svůj prospěch.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

 

Dalším plusem je, že plastové doplňky mu až překvapivě sluší. Podstatné však je, že mu dodávají zásadní psychologický efekt – odolnější, bezpečnější a hlavně SUV feeling. A ten je v dnešní době vyhledávaným prodejním artiklem. Je ale třeba říct, že All-Terrain skutečně přináší do již tak velmi univerzálního počinu další využitelný rozměr.

 

Kromě luxusu, pohodlí a špičkových technologií, které dostanete v půvabném, a navíc praktickém balení, se s takto nakonfigurovanou třídou E dokážete klidně dostat tam, kde byste dosud byli „odkázáni“ pouze na vozy typu SUV. Ty však, chválabohu, ne každý chce, a právě nový All-Terrain je možnost, jak se jim trefně vyhnout. Kromě toho, All-Terrain koupíte za 1,3 milionu korun, což je na to, co daný typ vozidla nabízí, velmi zajímavá hladina, zejména ve srovnání s SUV.

 

Zobrazit galerii 12 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: mercedes-benz, automobilovy test, All-Terrain, E220d
Ohodnoť článek
20
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.