Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 14. 4. 2021 svátek má Vincenc

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

Luxusní kombi s terénními ambicemi jako zajímavá alternativa k velkým SUV.

20. květen 2018, 13:46 Čas čtení: 0:00
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Tech - Auta
1
Martin Mičuda
20. květen 2018, 13:46

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

Luxusní kombi s terénními ambicemi jako zajímavá alternativa k velkým SUV.

Martin Mičuda
20. květen 2018, 13:46
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Mercedes-Benz má s výrobou modelů typu SUV a off-road skutečně bohaté zkušenosti. V Stuttgartu si však dobře uvědomují, že časy se mění a terénní vzhled je in nejen mezi tradičními zástupci tohoto druhu. Odpovědí na to je proto příchod třídy E ve zcela nové verzi All-Terrain. Čerstvý přírůstek do rodiny vozů s hvězdou ve znaku jsme měli možnost vyzkoušet osobně, proto vám v tomto článku naznačíme, proč se vozy tohoto druhu těší stále větší popularitě.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

„Oplastovaný“ kombík má ve vodách třídy E premiéru, po verzích sedan, kombi, kupé a kabrio jde tak o pátou variantu. Pozastavovat se nad designem E jako takového už asi nemá po předešlých testech význam, takže rovnou k věci. All-Terrain má standardně ochranný paket – zakrytovaný podvozek, odolnější přední a zadní nárazník s četnými plastovými prvky, masivnější plastové blatníky a prahy, nakonec přibylo několik hliníkových detailů a mohutnější maska s lamelami ve stylu velkých SUV.

 

Testovaný exemplář stál na 19" discích, které jsou již v základu, za příplatek je však možné sáhnout po dvacítce. I díky pneumatikám s vyztuženou bočnicí (+14 mm) má All-Terrain o 29 milimetrů větší světlou výšku, přičemž tu je možno ještě regulovat – standardem je totiž vzduchový podvozek Air Body Control v rozsahu od 121 po 156 milimetrů. Samozřejmě nechybí ani příplatkové MultiBeam full-LED světla se špičkovou svítivostí či koncové světlomety se Startdust efektem.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Pompézně vypadající interiér zůstává prakticky beze změn, jedinou odlišností jsou jen pedály z nerezové oceli a odolnější koberečky. Chloubou tedy zůstává dvojice 12,3" obrazovek zalitých v lepeném skle a velmi luxusní dojem z elegantně navržené palubní desky. Pokud vás zajímá detailní funkcionalita oněch budíků, jakož i hlavní koncept návrhu palubky, určitě se podívejte náš prvotní test nové generace třídy E, kde jsme se jim věnovali podrobně.

 

Kombinace černé kůže s hnědým dřevem sice místy evokuje starší auta, za přítomnosti početně zastoupených hliníkových detailů a klavírního laku však nevypadá vůbec špatně. Bohužel, připravte se na otisky, škrábance a prach na středové konzole. Tmavému interiéru v tomto případě efektně sekunduje skutečně rozměrná panoramatická střecha, která vnitřek pěkně prosvětluje.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

  

Možná se už budeme opakovat, ale i v All-Terrainu platí, že jeho nejsilnějšími stránkami jsou komfort a pohodlí. Ať už jde o sezení vpředu nebo vzadu, Mercedes-Benz si dal sakra záležet na tom, aby se posádka cítila maximálně pohodlně. Vytknout však musíme kratší zadní sedáky, navíc, člověk musí při nastoupení obkročit masivnější blatník a zároveň si sedá do mírně utopené polohy. To je však v dnešní době již dříve jakýmsi pravidlem. Zejména u německých prémiových automobilů, které mají motory umístěny spíše za přední nápravou.

 

Samozřejmě, zapomenout nelze ani na nejdůležitější údaj pro českou rodinu – velikost kufru. Zavazadlový prostor má nadále úctyhodných 640 litrů, ba co víc, po sklopení zadních sedaček až 1820 litrů, což je údaj, za který by se nemusela stydět ani velká SUV. Plusem je přitom velmi málo členitá plocha, takže v zadní části můžete dělat kdeco. Ostatně, ukázali jsme vám to v testu klasického kombi.

 

 

Pod kapotou testovačky se nacházel 2litrový čtyřválec s výkonem 143 kW/195 koní a 400 Nm, který spolupracoval s devítistupňovým automatem. Agregát zaujme zejména svou pružností – akcelerace na stovku za 8 sekund není zdaleka nic převratného, při pružném zrychlení ale slušný točivý moment rychle pocítíte. Snad největším překvapením je spotřeba. Při 130 km/h motor točí jen 1400 otáček a žádá si jen přibližně 6 l/100 km. Ve zkratce, při dlouhodobém průměru při běžné jízdě jezdíte s přehledem za pět a půl litru.

 

Daní za parádní spotřebu je však kultivovanost jedničky, která prostě není na úrovni šestiválce. Kromě toho, čtyřválec OM654 umí být za studena, respektive při prudké akceleraci, vskutku surový a hlučný. Otázkou je, zda jde o projev motoru jako takového nebo věc horšího odhlučnění. Nicméně, jakmile se zahřeje a zahájíte konstantní jízdu, v tom momentě ho prakticky neslyšíte, což je naopak opravdu pozoruhodné.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Vyšší světlá výška ovlivňuje hluk v kabině velmi minimálně. Obrovským plusem je 4Matic se systémem Air Body Control – vzducháč v reálném čase reaguje na situaci na silnici a díky prediktivní změně pérování umí výborně filtrovat nerovnosti. Komfort na palubě je prostě mnohem lepší. Terén?

 

Na rozdíl od označení jako Allroad či Alltrack zachází Mercedes-Benz ambiciózní názvem All-Terrain ještě dále. Opravdu zvládne jakýkoliv terén? Upřímně, kombi, které je snad delší než týden před výplatou, to v těžším terénu pochopitelně moc hrotit nebude, navíc maximální světlost 156 milimetrů je výrazný podprůměr nejen mezi kompaktními SUV, ale i vůči přímé konkurenci (V90 Cross Country má až 215 mm), ale... V nejvyšší poloze a s novým režimem All-Terrain (do 35 km/h) se oplastované E nezpevněného povrchu opravdu nebojí. Několik šikovných pomocníků dohlíží na trakci a kontrolu prokluzu (systém 4ETS brzdí prokluzující kolo) a ani při křížení náprav nemá problém efektivně zúročit téměř 200 koní ve svůj prospěch.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Dalším plusem je, že plastové doplňky mu až překvapivě sluší. Podstatné však je, že mu dodávají zásadní psychologický efekt – odolnější, bezpečnější a hlavně SUV feeling. A ten je v dnešní době vyhledávaným prodejním artiklem. Je ale třeba říct, že All-Terrain skutečně přináší do již tak velmi univerzálního počinu další využitelný rozměr.

 

Kromě luxusu, pohodlí a špičkových technologií, které dostanete v půvabném, a navíc praktickém balení, se s takto nakonfigurovanou třídou E dokážete klidně dostat tam, kde byste dosud byli „odkázáni“ pouze na vozy typu SUV. Ty však, chválabohu, ne každý chce, a právě nový All-Terrain je možnost, jak se jim trefně vyhnout. Kromě toho, All-Terrain koupíte za 1,3 milionu korun, což je na to, co daný typ vozidla nabízí, velmi zajímavá hladina, zejména ve srovnání s SUV.

 

Zobrazit galerii 12
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: mercedes-benz, automobilovy test, All-Terrain, E220d
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
1 Registrace očkování Covid 65+: Jak se zaregistrovat a kdy přijde řada na mladší ročníky
2 Jakou rychlostí se očkuje ve tvém kraji a jak si vedeme v porovnání s okolními státy
3 Dvě ženy znásilnil a poté uškrtil. Vrah, který loni řádil na Semilsku, nyní od soudu odešel s doživotím
4 V Minnesotě policistka zastřelila dalšího Afroameričana. Chtěla prý použít paralyzér, ale omylem vytáhla zbraň
5 Registrace covid 65+: Jak se registrovat na očkování a kdy to bude možné
1 Registrace očkování Covid 65+: Jak se zaregistrovat a kdy přijde řada na mladší ročníky
2 Pohřeb Petra Kellnera: Rozloučení proběhlo v jeho vile v Dejvicích, rakev měl obloženou mechem
3 Jakou rychlostí se očkuje ve tvém kraji a jak si vedeme v porovnání s okolními státy
4 V Minnesotě policistka zastřelila dalšího Afroameričana. Chtěla prý použít paralyzér, ale omylem vytáhla zbraň
5 VIDEO: Policisté se vysmáli Jakubovi, který upozornil na muže bez roušky. Jeho kamaráda označili vulgárním výrazem
1 Rektální testování dětí: Arenberger jej chtěl povolit, zděšený Plaga psal Babišovi
2 Pohřeb Petra Kellnera: Rozloučení proběhlo v jeho vile v Dejvicích, rakev měl obloženou mechem
3 Registrace očkování Covid 65+: Jak se zaregistrovat a kdy přijde řada na mladší ročníky
4 Data z Izraele přinesla špatnou zprávu: Vakcína od Pfizeru nemusí stačit na jihoafrickou mutaci
5 V patnácti jí řekli, že je pro modeling moc „tlustá.“ Dnes česká modelka Jana Plesníková pracuje po celém světě (Rozhovor)
1 Jasminu Alagič znechutil vlastní manžel Rytmus i komička Simona: Drahý Paťko, svou reakcí jsi za ní skočil na dno
2 Vláda udělila výjimky pohybu pro některé okresy. V této mapě zjistíš, které to jsou
3 Obrysy křivek i odhalené pozadí. Značka Mugler představila pokračování sexappealem nabité kolekce jaro/léto 2021
4 Rektální testování dětí: Arenberger jej chtěl povolit, zděšený Plaga psal Babišovi
5 Sčítání lidu 2021: Jak vyplnit formulář, kde jej sehnat a na co se připravit
více z témy tech
Škoda ukázala kompletně modernizovaný Kodiaq. Verze RS má nově 245koňové TSIŠkoda ukázala kompletně modernizovaný Kodiaq. Verze RS má nově 245koňové TSI
LG oficiálně končí s mobilyLG oficiálně končí s mobily
Mercedes-Benz CLS dostal v rámci modernizace sportovnější vzhled a Drift ModeMercedes-Benz CLS dostal v rámci modernizace sportovnější vzhled a Drift Mode
více článků
Sponzorované články
Nápady středoškoláků, o kterých ještě uslyšíme. Vyber z 10 projektů ten nejlepšíNápady středoškoláků, o kterých ještě uslyšíme. Vyber z 10 projektů ten nejlepší
Může pití alkoholu přispět ke vzniku rakoviny?Může pití alkoholu přispět ke vzniku rakoviny?
Toto je 10 nejzajímavějších párů tenisek s cenovkou do 2 600 korun pro muže i ženy Toto je 10 nejzajímavějších párů tenisek s cenovkou do 2 600 korun pro muže i ženy
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Německý tuner udělal z E63 AMG nejvýkonnější a nejrychlejší silniční Mercedes planety!Německý tuner udělal z E63 AMG nejvýkonnější a nejrychlejší silniční Mercedes planety!
Škoda ukázala kompletně modernizovaný Kodiaq. Verze RS má nově 245koňové TSIŠkoda ukázala kompletně modernizovaný Kodiaq. Verze RS má nově 245koňové TSI
Citroën má novou vlajkovou loď. C5 X má svébytný design a výhradně benzinové a plug-in hybridní motoryCitroën má novou vlajkovou loď. C5 X má svébytný design a výhradně benzinové a plug-in hybridní motory
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákonyZ nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony
Škoda poprvé v historii představuje oblíbenou verzi Sportline pro model OctaviaŠkoda poprvé v historii představuje oblíbenou verzi Sportline pro model Octavia
Mercedes-Benz CLS dostal v rámci modernizace sportovnější vzhled a Drift ModeMercedes-Benz CLS dostal v rámci modernizace sportovnější vzhled a Drift Mode
Nový Hummer se ukázal v další verzi. Má 3 elektromotory a výkon 830 koníNový Hummer se ukázal v další verzi. Má 3 elektromotory a výkon 830 koní
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.