Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. dubna 2018 12:36
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nové Audi A6 přichází v praktické podobě. Avant poutá dynamičtějšími a stylovějšími křivkami

TECH
Uložit Uložené

Tradiční kombi dostalo netradičněji střiženou zadní část.

V únoru jsme poznali novou, v pořadí již 5. generaci Audi A6, no a krátce po její autosalónové premiéře v Ženevě nám německá automobilka servíruje praktičtější variantu s tradičním dodatkem Avant. Jak se čekalo, kombík kopíruje designový jazyk posledních novinek, zásadnější změnou však přece jen prošla hlavně zadní část. Pokud se veřejnost většinou shodovala v tom, že nový sedan působí spíše jako rozsáhlejší facelift než zcela nový model, právě přicházející Avant koncovými partiemi mezigeneračně působí podstatně dynamičtěji a stylověji.

Ostatně, lidé z řad Audi nedávno prohlásili, že se do portfolia nechystají začlenit zvláštní kombi ve stylu Shooting Brake, jelikož právě A6 Avant takovýto počin zastoupí. Nelhali. Střecha totiž klesá směrem vzad opravdu rychleji, přičemž zadní sloupek svírá menší úhel, čímž dodává koncovým partiím dynamičtější podtón. Záď tak má větší šmrnc, o čemž svědčí i navzájem propojená LED světla s propracovanou grafikou. Předek vozidla je po designové stránce totožný se sedanem, vpředu tak dominuje široká šestiúhelníková maska, HD Matrix-LED světlomety, zatímco na bocích zaujmou masivnější blatníky.

Nové Audi A6 přichází v praktické podobě. Avant poutá dynamičtějšími a stylovějšími křivkami
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Tak jako v sedanu, i v nynějším kombi platilo, že jeho interiér už prostě opravdu s novým E a 5 zdaleka nestíhal držet krok a byl snad nejslabší stránkou odcházejícího modelu. Mezigeneračně však nezůstal kámen na kameni. Koncepčně jsme na úrovni větších novinek, ani zde tedy nechybí trojice velkoplošných obrazovek – 12,3" Audi Virtual Cockpit s vylepšeným rozlišením, 10,1" displej infotainmentu nahoru a nakonec spodní 8,6" displej určený primárně pro ventilaci.

Samotný návrh palubní desky je v zásadě identický s tím, jaký jsme poznali v nové A7, což v konečném důsledku ani nepřekvapí – tak jako třída E a CLS nebo řada 5 a 6, tak i technicky identické modely A6 a A7 nabízejí stejnou nejen techniku, ale i vnitřní vizuál. Vrchní část patří horizontální linii se zapuštěnými výdechy klimatizace, plusem je zredukování ploch s klavírním lakem. V tomto případě je pochopitelně nejpodstatnější údaj o velikosti zavazadlového prostoru.

Kufr má sice nadále shodných 565 litrů, automobilka však vyzdvihuje jeho lepší osvětlení, přičemž po sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 vznikne zcela rovná plocha a až 1680 litrů. Víko zavazadlového prostoru je přitom plně elektricky ovládané již v rámci základní výbavy.

Nové Audi A6 přichází v praktické podobě. Avant poutá dynamičtějšími a stylovějšími křivkami
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Pod kapotou se ve smyslu předpokladů nacházejí osvědčené agregáty, avšak v obnovených podobách. Úvodní nabídka počítá s dvojicí šestiválcových agregátů – 55 TFSI, tedy benzínový třílitr V6 s výkonem 250 kW/340 koní a 500 Nm, zatímco naftovou nabídku zastřeší varianta 50 TDI, čili naftový šestiválec s výkonem 210 kW / 286 koní a 620 Nm. V obou případech jsme opět svědky nejen pohonu quattro, ale i mild-hybrid technologie, která za přítomnosti primární 48V sítě dokáže ušetřit až 0,7 l/100 km. Benzínový model akceleruje na stovku za zhruba 5 sekund, o jeho řazení se postará sedmistupňový S tronic naopak dieselový varianta disponuje až osmistupňovým tiptronicem.

Pravdou je, že vedle pohonu quattro bude po ruce i quattro ultra. Jeho podstatou je primárně přední pohon, ke kterému se údajně v extrémně rychlém čase umí připojit ten zadní. Zatím není zcela jasné, ve kterých modelech najdeme klasické quattro a ve kterých quattro s dodatkem ultra. Po vzoru sedanu můžeme později očekávat i příchod dvoulitrových naftových provedení 40 TDI (150 kW a 400 Nm) či verze 45 TDI (170 kW a 500 Nm). Samozřejmě, největší pozornost bude směřovat do vrcholného modelu RS6 Avant, který je neodmyslitelnou součástí palety verzí. Přesné informace zatím nemáme, hovoří se však i o hybridní verzi, nechme se překvapit. 

Domů
Sdílet
Diskuse