Po modelech A6, A7, A8 či Q8 poznáváme další zcela nové Audi.
Mohlo by se zdát, že Audi A1 Sportback není bůhví jak úspěšný model, předcházející generace však nasbírala přes 800 tisíc prodaných kusů, což za úspěch považovat lze. V těchto hodinách však dozrál čas na představení nástupce, který chce zamíchat kartami mezi mini auty. Už na první pohled chce 2. generace zaujmout odvážnějšími až vyzývavými tvary, které značka z Ingolstadtu dosud moc nepoužívala. Novinka je větší ve všech směrech, čemuž napovídají nejen dospělejší proporce, ale i zavazadlový prostor o velikosti 335 litrů.
Design A1 koresponduje s nedávnými novinkami Audi, přeci jen však evidujeme hravější look, kterým chce automobilka oslovit to nejmladší publikum. Na výběr je 11 barev, černá střecha či full-LED světlomety. Karoserii přitom osvěžuje hrstka detailů, které odkazují na slavné Audi Sport quattro – výrazný C-sloupek nebo tři otvory nad maskou.
Interiér se nese v úplně nové koncepci – za příplatek bude možné sáhnout po digitálních budících či 10,1" dotykové obrazovce v rámci infotainmentu MMI Navigation plus. I vnitřek dostal několik zajímavě navržených tvarů a členění. Příbuznost technologií z větších modelů se upřít nedá. Právě od nich si zvládá nejmenší Audi převzít několik moderních asistentů a vychytávek. Novinka stojí na základě MQB, v tomto okamžiku je k dispozici výhradně přední pohon, quattro se tedy ukáže asi jen ve dvoulitrovém vyhotovení S1 Sportback.
Zajímavostí je, že A1 už přichází jen s benzinovými motory, což se však na danou velikostní třídu dá velmi snadno pochopit. Ve smyslu nového označení budou na výběr tříválcové verze 25 TFSI (70 kW a 175 N.m) a 30 TFSI (85 kW a 200 N.m), novou koncernovou 1,5 najdeme ve verzích 35 TFSI (110 kW a 250 N.m) a nakonec 40 TFSI (147 kW a 320 N.m). Standardem jsou manuální převodovky, chybět ale nebude ani automat či volitelný adaptivní podvozek. První kusy přijdou na trh v září. Ceny budou začínat pod hranicí 20 tisíc €.