Prémiová módní značka se snad nikdy nepoučí.
Před pár dny jsme tě informovali, že se francouzský extravagantní fenomén Balenciaga rozhodl v rámci kolekce podzim/zima 2018 nabídnout přívěsek na klíče, který má vypadat jako klasický stromečkový osvěžovač vzduchu do auta. Téměř zcela totožný s těmi, jaké běžně najdeš na mnoha čerpacích stanicích.
S jedním zásadním rozdílem. Značka za něj chce téměř 5 tisíc korun. Tento produkt se jí však stal osudným. Čelí kvůli němu obvinění z porušení autorských práv. Žaluje ji společnost The Car-Freshner, která tvrdí, že módní dům jí bez povolení ukradl specifický stromečkový design.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Právní dokumenty, se kterými přišel portál TMZ, přitom poukazují na fakt, že společnost vyrábějící osvěžovače vzduchu získala na design ochrannou známku již v roce 1952. Není to však poprvé, co Balenciaga čelí obvinění z nezákonné inspirace.
Kreativní ředitel značky a známý módní designér Demna Gvasalia byl již několikrát upozorňován, že jeho design není tak úplně originální. Například u modré tašky z minulého roku, která se až moc podobala té z z IKEA či u růžové mikiny inspirované designem objevujícím se v téměř každém newyorském obchodě se suvenýry.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame