Facebook se ze svých kauz nepoučil a do tvého soukromí zasáhne ještě víc.
Všichni si pamatujeme obrovskou kauzu s prodejem osobních dat uživatelů, která světem sociálních médií otřásla letos na jaře. Z jedné z nejpopulárnějších stránek tehdy smazalo své účty obrovské množství uživatelů a ti, kteří se rozhodli zůstat, si minimálně začali dávat větší pozor na to, co na webu zveřejňují.
Nicméně, ani tento skandál Facebook nezastavil před tím, aby citlivé informace využíval i nadále, a to zejména pro reklamní účely. Už nyní o nás vědí víc, než bychom chtěli, a chystají se toho zjistit ještě mnohem více.
Portál The Verge přišel s opravdu znepokojující informací. Síť plánuje získat údaje o naší rodině a lidech, se kterými sdílíme domácnost, a to pomocí rodinných fotografií, zpráv a dat v našem profilu. Díky tomu bude moci efektivněji zaměřit reklamu na jednotlivé uživatele a zvýšit své zisky.
„Online systém předpovídá vlastnosti domácnosti uživatele jako například její velikost a demografické rozložení, a to díky obrazovým datům, tedy fotkám uživatele a fotkám, na kterých se uživatel nachází. Umělá inteligence pak odhadne, v jakém příbuzenském vztahu se nacházejí,“ praví část patentu Facebooku.
Zatím nevíme, zda už společnost tento patent využívá, nebo ne, podán byl v květnu minulého roku, publikován před pěti dny. Asi nastal čas, abychom citlivé informace nejen o nás, ale i o našich blízkých začali zveřejňovat skutečně ostražitě.