Pondělí 17. 12. 2018 svátek má Daniel

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Hry
13
Vladimír M.
24. listopad 2018, 8:33

Fortnite není jen pro malé děti. Těchto 5 důvodů vysvětluje, proč je to nejhranější hra světa

Fortnite si drží svou popularitu a vypadá to tak, že se na tom v brzké době nic nezmění.

Vladimír M.
24. listopad 2018, 8:33
Fortnite není jen pro malé děti. Těchto 5 důvodů vysvětluje, proč je to nejhranější hra světa
Zdroj: Fortnite.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
13
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Nebudeme si lhát. Fortnite pobláznil celý svět. Řeč není jen o dětech do 15 let, tato hra zasáhla hned několik generací.

 

Lidé se na Halloween hojně převlékají za skiny z Fortnite, známé osobnosti dělají emoty (tanečky ze hry) pomalu na každém kroku. Jedním z těch, na které se nezapomíná, je emote Loser v podání Antoina Griezmanna ve finále mistrovství světa, které se hrálo letos. Za což si samozřejmě vysloužil slušný balík kritiky. Mnohým se nezdálo zbytečné ponižování soupeře.

 

 

S čistým svědomím můžeme titul nazvat jako fenomén, který bourá stereotypy nejen v herní komunitě, ale i ve společnosti jako takové. Co tím myslíme, přiblížíme v pěti bodech. Podívali jsme na možné důvody, proč se hra stala tak diskutovanou, co pravděpodobně stojí za jejím nečekaným úspěchem a kdo je její cílovkou.

 

Hra, ve které můžeš tvořit, ničit a zabíjet

 

Kombo, jaké jsme tu ještě neměli a v podstatě jsme si ho ani neuměli představit. Stavět jsme zvyklí v tycoon hrách, střílet zase v Counter Striku. Bořit stavby také není stereotypem, který se objevuje v tradičních hrách.

 

Odvážný nápad vývojáři z Epic Games začali budovat od roku 2011. U kritiků od začátku vyvolával nadšení a skepticismus zároveň. Co od něj čekat? Otázku si kladli mnozí milovníci her po jejím prvním představení.

 

První verze hry a její ukázky se však nedají ani zdaleka srovnat s tím, co tu máme dnes. Oficiálně vyšlo Fortnite až o šest let později, tedy v roce 2017, kdy odstartovala první sezóna. Do té doby Epic odkládal vydání, protože chtěl hru dostat do takového stavu, kdy zaujme svým obsahem nejen klasického gamera, ale i občasné hráče, kteří zapnou konzoli jen zřídka. Společnosti se to nakonec podařilo a láme jeden rekord za druhým.

 

Fortnite není jen pro malé děti. Těchto 5 důvodů vysvětluje, proč je to nejhranější hra světa

 

Vycítili, že mohou vydělat i tehdy, kdy je hra zadarmo

 

Kdy nejvíce chutná? Přeci, když je zdarma. Fortnite není první hra, kterou si hráči mohou zahrát bez zaplacení. Máme tu však mnoho her, které mají mini-platby během hry a ty zvýhodňují různými způsoby hráčů, kteří jsou ochotni utrácet. Tímto zdravíme EA.

 

Fortnite na to šel lišácky po způsobu hry od Valve – Counter-Strike: Global Offensive. Hra CS: GO sice není zdarma, ale je za tak nízkou cenu, že si ji bez váhání může koupit prakticky kdokoliv. Ve hře máte navíc možnost být lepší než ostatní, a to nejen skillem, ale také skinem. Skin z tebe samozřejmě neudělá lepšího hráče, ale nabudí dojem jakéhosi respektu či úcty. A toho chtěl Fortnite plně využít.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 

The magnificently masked @crazy_boris is #TeamPizza. Which side do you choose?

Príspevok, ktorý zdieľa Fortnite (@fortnite),

 

Ve Fortnite tuto možnost máš hned v několika variacích. Můžeš si zvolit skin postavy, batůžek, krumpáč, padák a taneček dle svého výběru. Je tedy mizivá šance, že najdete stejnou postavu. Epic z tebe udělá jedinečného hráče. Je snad jasné, že se ze hry stalo absolutně rýžování. Čtyři měsíce zpátky totiž vydělala za tyto kosmetické doplňky astronomickou miliardu dolarů.

 

Na tvém skillu záleží více než v jiných hrách. Zároveň je však noob-friendly

 

Hra kombinuje tři elementy – stavění, aim (míření) a brain (logiku toho, co děláš během vypjatých situací). Dobrým se tedy nestane ten, kterému chybí zručnost v jednom ze tří jmenovaných (bohužel). Pokud nemůžeš trefit ani vrata od stodoly, máš pomalé prsty při stavění, nebo prostě neumíš správně a zároveň promptně vyhodnotit klíčovou situaci, výhry se v této battle royale hře dočkáš ojediněle.

 

Fortnite není jen pro malé děti. Těchto 5 důvodů vysvětluje, proč je to nejhranější hra světa

 

A právě to, že je těžké stát se opravdu dobrým hráčem, přitahuje široké spektrum skutečných gamerů z různých koutů herní komunity. Fortnite se stal jakousi výzvou pro hráče, kteří jsou v hrách všestranní a dokáží se rychle přizpůsobit měnícím se okolnostem, což se během soubojů děje neustále.

 

Přitahuje však i hráče z opačného konce spektra – občasné hráče, kteří si chtějí jen odpočinout při hře, která je zdarma. Epic se snaží do her přidávat různé itemy a vychytávky, které usnadní slabším hráčům dostat se do finále battle royale (poslední pětice přeživších).

 

Sice se často nestává, že takový hráč zvítězí, ale je to pro něj těsnotka a právě noob-friendly změny pomáhají slabšímu hráči dotáhnout to tak daleko. Zároveň ho hra rychle neomrzí a udrží ho před obrazovkou déle. A přece skoro vyhrál, tak proč si nezahrát další hru? Možná teď přijde výhra. 

Vývojáři mění hru pravidelně, některé změny prakticky mění mechaniku hry

 

Zanedlouho bude končit šestá sezóna Fortnite. Pokud hru hraješ třeba od třetí sezóny, určitě ti neunikly desítky změn, které se za tu dobu uskutečnily. Máme ve hře auta, terénní čtyřkolky, nákupní vozíky, rifty (teleporty), cubes (předmět, po jehož konzumaci jsi neviditelný), mnoho nových zbraní.

 

Ve hře se také mění dokonce i základní mechaniky jako například otevírání padáku během kteréhokoli letu (to už zrušili), stavby, které ničí bouře (také zrušili) či menší životnost stěn (papírové stavby zůstaly). Nemusíme snad vysvětlovat, že když se mění základní mechanismy hry, hra se stává prakticky novým titulem.

 

 

Zároveň Epic neustále přidává kromě klasických módů jako je sólo, duo či squad (hra ve skupince) i speciální módy. Opravdu specifický je 50v50 mód, kdy se v malé zóně mastí desítky hráčů. Když tě omrzí jedno, můžeš jen přepnout na jiný mód a hra má opět nový nádech.

 

Epic Games je vydavatelství, které je v herním světě známé svými vylepšeními na úkor zaběhnutých pravidel. Na jednu stranu se hra neustále mění a mnohé to těší, ale zároveň to některé hráče může odradit od hraní. Oddaluje tím svůj vstup na progamingovou scénu. Aktivní hráče však Epic Games zřejmě neztrácí.

Streamovací boom, který tu ještě nikdy nebyl

 

Pamatuješ si, když jsi drtil CS 1.6 a byli jste s kámošema tak nahajpovaní, že jste sledovali na HLTV svůj oblíbený tým? Dnes je kolem streamování Fortnite podobný boom. Několikanásobně větší.

 

Fortnite vystřelil jako blesk z jasného nebe a patří mezi ty nejvíce streamované hry na platformě Twitch. Mezi nejznámější streamery této hry patří Ninja, který se zároveň řadí na špic nejsledovanějších hráčů na Twitchi celkově.

 

 

I tento novodobý trend streamování pomáhá Epic udržet si nevšední popularitu. Zároveň streamování pomáhá tvořit obrovskou komunitu, která nežije ničím jiným než hrou Fortnite.

 

Bodů bychom mohli samozřejmě nasbírat i víc. Hra má zajímavý design, Epic využil vlnu popularity battle royale her, dobře vymyšlené in-game questy, zajímavý offline mód. Snažili jsme se však vypíchnout ty nejpodstatnější důvody, proč se Fortnite zapsal do historie her jako mistrovské dílo, které spojilo fungující a odstranilo nefungující.

Si aktívnym hráčom Fortnite?
Áno, je to skvelá hra
750 hlasů
Naozaj len občas
287 hlasů
Nie, nebaví ma to
369 hlasů
Nikdy som ju nehral
468 hlasů
Foto: youtube.com Tagy: hry, games, Fortnite
Ohodnoť článek
58
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.