První AMG varianta nového GLE je na světě.
Nový Mercedes-Benz GLE je rozhodně tou nejočekávanější novinkou tohoto roku, protože na našem trhu jde o mimořádně oblíbený model, ostatně nejednou zastupuje ten vůbec nejprodávanější. Mezigenerační výměna byla odhalena už loni, až v následujících týdnech se však novinka dostaví k nám. Aby toho ale nebylo málo, zákazník bude mít po novém na výběr o jednu variantu navíc.

Týden před autosalonem v Ženevě totiž poznáváme zatím nejvýkonnější verzi – Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+. Jak již jistě víš, jde o mezistupeň mezi klasickými verzemi a vrcholnou 63, která přijde na závěr. Podstatou 53 GLE je tedy benzinový (řadový!) šestiválec s výkonem 435 koní a 520 N.m.
Díky funkci EQ boost lze krátkodobě získat navíc dalších 22 koní a 250 N.m. O přeplňování se stará turbo a elektrický kompresor. Standardem je devítistupňová automatická převodovka, plně variabilní pohon všech čtyř kol 4Matic+ či vzduchový podvozek AMG Active Ride Control s elektromechanickou stabilizací náklonů.

Novinka dokáže akcelerovat na stovku za 5,3 sekundy, maximální rychlost je přitom elektronicky omezena na úroveň 250 km/h. Světlou výšku lze regulovat v rozmezí až 55 milimetrů, již v základu přitom stojí GLE 53 na 20" discích, v nabídce však nechybí ani 22" kola.
Pokud jde o design samotný, exteriér vychází ze standardního sportovního AMG paketu, odlišují ho jen dva výrazné detaily – čtveřice kulatých koncovek výfuku a nová maska. Zajímavostí je, že Němci už i v případě 53 modelů přistoupili na mřížku chladiče s vertikálními lamelami. V tomto případě jich je přesně 15.