Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 26. 8. 2019 svátek má Luděk, Luďka

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Zajímavosti - Lidé
5
František Kulhánek
13. duben 2019, 10:39

V jakém věku jsme vnímáni opačným pohlavím za nejpřitažlivější?

Věk je sice jen číslo, ale ve vztazích hraje větší roli, než si možná myslíš.

František Kulhánek
13. duben 2019, 10:39
V jakém věku jsme vnímáni opačným pohlavím za nejpřitažlivější?
Zdroj: unsplash.com / Banter Snaps
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Známe to zejména ze showbyznysu, ale stále více se tento fenomén dostává i mezi obyčejné lidi. Dvacetiletá manželství se mnohdy rozpadají, protože muž cítí potřebu jakéhosi „znovuzrození“, které mu může poskytnout pouze mladší partnerka. Hovoříme přitom o 10, 15, ale i 20letých rozdílech.

 

Možná se toto téma týká i tebe. Pak sis určitě na vlastní kůži okusil, jak na tuto věkovou propast reaguje tvé okolí. Případně ses ocitl na opačné straně, kdy se ti nezamlouvá, že někdo z tvých přátel či příbuzných takovýmto způsobem podlehl, a možná jsi s tím úplně v pohodě a přijde ti to naprosto přirozené.

 

Co však hovoří o věkových rozdílech nové poznatky? Není pochyb, že velký věkový rozdíl tvoří určité stresové jádro už pro samotnou zamilovanou dvojici. Reakce okolí jsou v mnoha případech ne právě chápající, a tak se musí věkově nesouměrné páry vypořádat s určitým sociálním tlakem. Proč však věnujeme věku partnera tak nadměrnou pozornost a jak je samotný věk vlastně ve vztahu důležitý?

 

V akom veku sme vnímaní opačným pohlavím za najpríťažlivejších? 

Na tyto otázky se snažili odpovědět Conroy-Beam a Buss studií „Why is age se important in human mating? Evolved age preferences and their influences on multiple mating Behaviors“, která byla tento měsíc publikována ve vědeckém žurnálu Evolutionary Behavioral Sciences.  

 

Jak je již známo po desetiletí, důležitost věku spočívá v jeho signalizační moci. Stačí se podívat na dvě velmi důležité oblasti, ve kterých má věk největší slovo. Jsou jimi plodnost a finanční stabilita. Pokud bychom na to chtěli jít velmi jednoduše, mohli bychom říci, že první faktor mají na starosti ženy a druhý muži. Kvůli plodnosti si muži vybírají mladší ženy a kvůli finanční jistotě si ženy vybírají starší muže.

 

Pojďme se však podívat, co říká nová studie. Lidská sexuální touha a dlouhodobý zájem o páření a plození potomstva sledují reprodukční schopnost toto potomstvo produkovat (tzv. fitness nebo reprodukční fitness), což jsou vlastnosti související s věkem, věk je tak klíčovým ukazatelem heterosexuální romantické přitažlivosti.

 

Pokud bychom chtěli nahlédnout, které věkové kategorie jsou nejatraktivnější, v jakém věkovém rozmezí bychom se u obou pohlaví pohybovali? Jak jsme již řekli na začátku, u žen je snad nejdůležitějším faktorem atraktivity schopnost zplodit potomstvo. Proto se muži v mnohem větší míře dívají na ženskou krásu, její křivky a podobně.

 

V akom veku sme vnímaní opačným pohlavím za najpríťažlivejších? 

Z evolučního hlediska plodnost ženy kolísá podle věku, tím pádem by měly být určité věkové kategorie žen přitažlivější než jiné. Obecně dosahují ženy vrcholu své plodnosti kolem 25 let. Tedy nejvíce přitažlivými jsou pro muže +/- 25leté ženy.

 

Vysoká plodnost se udržuje i v průběhu třicítky, ale pak značně až do menopauzy klesá. To nasvědčuje tomu, že muži jsou schopni mít zvýšený romantický a sexuální zájem o ženy právě ve věku mezi 20. a 30. rokem života.  

 

Tyto empirické důkazy doplňují i všeobecně známý fakt, že muži prostě už odpradávna reflexivně upřednostňují mladší ženy. Podle zjištění Conway-Beama a Busse mají muži v průměru o 3 roky mladší partnerky.

 

Evidence sňatků z několika zemí po celém světě také zobrazují, že manželé bývají obvykle starší než jejich manželky, přičemž věková mezera se zvětšuje, čím je muž starší. Studie také odhalila, že muži utrácejí více peněz na zásnubní prsteny pro mladší ženy a utrácejí více peněz za mladší prostitutky. 

Exkluzivní obsah pro Refresher účty
Obsah dostupný jen pro registrované čtenáře.
Pro dočtení je potřeba se přihlásit. Proč?
PŘIHLÁSIT
Zdroj: Conroy-Beam, D., & Buss, D. M. (2019). Why is age so important in human mating? Evolved age preferences and their influences on multiple mating behaviors. Evolutionary Behavioral Sciences, 13, 127-157., psychologytoday.com Tagy: vek, vzťahy, psychológia
Ohodnoť článek
6
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.