Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 8. 12. 2019 svátek má Květoslava

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
6
Martin Mičuda
24. červen 2019, 15:17

Audi představuje naftový parník, který nabídne pozoruhodnou dynamiku i spotřebu

Očekávaná ostrá varianta odvozená od stylové Q8 je realitou.

Martin Mičuda
24. červen 2019, 15:17
Audi představuje naftový parník, který nabídne pozoruhodnou dynamiku i spotřebu
Zdroj: audi-mediacenter.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Můžeme říci, že Audi s naftovým modelem SQ7 trefilo do černého, protože ve velkých SUV mají dieselové motory význam a výkonné osmiválcové TDI umí zaručit až pozoruhodný kompromis mezi dynamikou a spotřebou. Bylo tedy jen otázkou času, kdy Audi se shodnou motorizací představí i designově přitažlivější variantu SQ8. Stalo se tak právě teď.

 

Na jednu stranu ve srovnání s dobře známou SQ7 nic revolučního nečekej. Na druhou stranu, po nedávném zásadním downsizingu modelů S6 a S7 můžeme být rádi, že zde zůstalo vše, jak se očekávalo.

 mk

 

Podstatou variantu SQ8 je tedy 4litrová V8 TDI s výkonem 320 kW/435 koní a brutálním točivým momentem 900 Nm. I zde přitom platí, že agregát dopují dvě turbodmychadla a jeden elektrický kompresor, respektive elektricky poháněné dmychadlo EAV, které se o slovo hlásí zejména v nízkých otáčkách. Standardem je osmistupňová převodovka tiptronic a pohon quattro, který rozděluje sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, kde za příplatek už nemůže chybět ani sportovní diferenciál.

 

 

Téměř 2 a půl tunové SUV tak dokáže akcelerovat na stovku jen za 4,8 sekundy, přičemž jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Samozřejmě nechybí 48 V hlavní síť a mild-hybridní technologie, která umožňuje za ideálních podmínek během jízdy zcela vypnout motor, což má za výsledek další úsporu paliva o přibližně půl litru na sto kilometrů.

 

Stejně jako v případě modelu SQ7, i s SQ8 se dá předpokládat, že s velkým přehledem nebude problém jezdit se spotřebou hluboko pod 10 litrů, což je na tak výkonné SUV daných rozměrů opravdu pozoruhodné. Není divu, proč se i na našem trhu mimořádně daří verzi SQ7.

 

Po vzoru SQ7 bude velkou předností novinky i systém aktivní stabilizace – na obou nápravách se totiž nachází elektromotor, jehož úkolem je minimalizovat pohyby karosérie na nezpevněném povrchu a v zatáčkách. SQ8 tak jistě překvapí tím, jak dokáže i přes své rozměry a váhu eliminovat boční náklony karoserie.

 mk

 

Po designové stránce jsou změny opravdu jen v detailech. Obrovská přední maska dostala výraznější vertikální lamely, zatímco dozadu se nastěhovaly 4 koncovky výfuku. Už v základu stojí novinka na 21" kolech (pneumatiky 285/45), za příplatek je možné sáhnout po 22" obutí (285/40). Optických změn oproti klasické verzi je tedy minimum, jistě nám ale dáš za pravdu, že samotné Q8 po designové stránce nic nechybí, právě naopak, již v základu vypadá více než agresivně.

 

V interiéru je standardem zespodu seříznutý sportovní volant, přibylo pár vyzývavějších a sportovnějších dekorů či barev kůže. Cenu zatím neznáme, k prvním majitelům se ale nová SQ8 dostane již koncem léta. Otázkou zůstává, zda se dříve či později dočkáme i benzínové top verze RS Q8. Špionážní fotky naznačují, že ano.

 

Zobrazit galerii 20 galeria
Ohodnoť článek
13
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější