Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. července 2019 15:17
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Další atraktivní SUV kupé je na světě. Nové Audi Q3 Sportback je unikátem na trhu

Další atraktivní SUV kupé je na světě. Nové Audi Q3 Sportback je unikátem na trhu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/powerful-elegance-the-audi-q3-sportback-11919" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Q3 přichází ve stylovějším balení.

Pokud uvážíme vozy typu SUV kupé, Audi v tomto segmentu výrazně ztrácelo. Zatímco BMW dlouhá léta nabízí modely X6 a X4, a Mercedes-Benz GLE kupé či GLC kupé, z Ingolstadtu přišel první zástupce až koncem minulého roku – velká Q8. Nově, se k majestátní vlajkové lodi mezi SUV od Audi řadí i o poznání menší, ale snad ještě atraktivnější kousek – Q3 Sportback.

Jak naznačuje samotný název, základním stavebním kamenem je dobře známá Q3, kterou bude možné od teď koupit ve značně stylovějším kabátě. Pointou verze s dodatkem Sportback je pochopitelně zadní část. Ta je výrazně zkosená, páté dveře tedy plynuleji navazují na střechu.

Zajímavostí přitom je, že střecha je o 26 milimetrů nižší, s čímž souvisí i čelní okno, které je pod menším úhlem. Kromě toho je Q3 Sportback o 16 milimetrů delší a paradoxně o 9 milimetrů užší než klasická Q3.

vxc
vxc Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Změny se dokonce nevyhnuly ani přední části, kde je decentně jinak tvarovaná maska a agresivnější nárazník. Je tedy vcelku překvapivé, že se Audi rozhodlo pro název Q3 Sportback, nikoli Q4, jak se předpokládalo. Zákulisní informace ale naznačují, že název Q4 by mělo již v blízké budoucnosti nosit nové elektrické SUV.

Německá značka tak svým označením trochu mate, připomenout je přitom třeba, že Q3 Sportback není přímá konkurence pro BMW X4 a Mercedes-Benz GLC kupé, protože novinka vychází z Q3, ne Q5.

Další zajímavostí je, že Q3 Sportback má 530litrový kufr, což je identická hodnota jako klasická Q3 se vzdušnějším kufrem. Otázkou tedy je, jak se podařilo dorovnat prostor, když z horní části kufru byl odebrán. Rozvor je identický také. Z Q3 se tak stává trochu unikát na trhu, neboť v současnosti má nejblíže k vozům jako BMW X2 či Range Rover Evoque, ty jsou ale přeci jen také z jiného segmentu.

V kokpitu nás už nemá moc co překvapit. Palubní deska je totiž převzata ze standardní Q3. Centrem palubky je tak 12,1" displej infotainmentu MMI, před řidičem je možné vidět již v základu 10,25" nebo příplatkové 12,3" digitální budíky Audi Virtual Cockpit. Panel klimatizace zůstal v režií fyzických tlačítek. Vystupující řadicí páka, tvar klasického i sportovního volantu či extravagantně tvarované výplně dveří zůstaly nezměněny.

vxc
vxc Zdroj: www.audi-mediacenter.com

O pohon se starají výhradně čtyřválcové jednotky. V úvodu prodeje budou na výběr dvě – benzínový dvoulitr pod označením 45 TFSI (169 kW/230 koní) a naftový dvoulitr s názvem 35 TDI (110 kW/150 koní). Později se do nabídky zařadí i motor 1.5 TFSI, tedy verze 35 TFSI s výkonem 110 kW/150 koní, či slabší dvoulitr 40 TFSI s výkonem 140 kW/190 koní. Shodně výkonný (140 kW/190 koní) naftový motor 2.0 TDI završí nabídku jako 40 TDI

Poháněna jsou buď výhradně přední kola nebo všechna čtyři (quattro) díky mezinápravové spojce. Na výběr je šestistupňový manuál nebo sedmistupňový automat S-tronic. Už teď víme, že dříve či později přijde verze RS Q3 Sportback, protože nejednou byla tato vrcholná varianta zachycena při testování. Na závěr dodejme, že novinka se bude vyrábět v maďarském závodě.

Domů
Sdílet
Diskuse