Fenomén podcastů se rozšířil i k českým posluchačům. Ty nejposlouchanější dokáží zasáhnout tisíce lidí, proto je stále více využívají i značky.
Mluvené slovo zažívá renesanci. Svědčí o tom trend podcastů, které dnes spouští řada médií, značek, ale i nadšených jednotlivců. Nejznámějším jménem na trhu je v současnosti Dan Tržil, který již dlouhodobě vytváří podcasty Proti proudu a Na vlně podnikání. Je příkladem toho, jak dělat podcasty chytlavě a progresivně. Nic o tom nesvědčí lépe než fakt, že každý z jeho podcastů si najde přibližně 15 tisíc posluchačů.
Tvorbou podcastů se dokáže uživit. Je ale třeba mít trpělivost. „První rok, rok a půl to bylo čistě hobby a až potom jsem začal řešit otázku, jak na tom začít vydělávat,“ říká. Klíčové je podle něj umět klást ty správné otázky. „Trik je v tom, říct něco zajímavého nejprve o sobě. Něco na sebe prozradit a ukázat svou zranitelnost. Ti lidé jsou pak náchylní udělat totéž,“ doporučuje.
Se vzrůstajícím zájmem o podcasty, které mají tu výhodu, že je člověk může poslouchat při cestě autem, při běhání, při vaření a vlastně při téměř jakékoli činnosti, se otevřel prostor i pro značky, které se chtějí přiblížit posluchačské komunitě. Některým stačí zaplacená reklamní pasáž třeba v Danových podcastech, jiné volí ambicióznější cestu.
Příkladem budiž Kingswood, jenž stojí za podcastem Proč jít pod povrch a zažít šťavnatější pokec?, v němž propojil právě Dana Tržila s Vítkem Novotným, který je lektorem kurzu Smysluplných rozhovorů. Dvě nejpovolanější osoby probraly například to, proč není dobré komunikovat pomocí technologií a je lepší setkat se osobně a zahrát si třeba Neskutečné karty.
Vyvstaly ale i otázky, proč je jednodušší bavit se s cizím člověkem než s vlastní rodinou, nebo jak naše vztahy ovlivňuje téma, o kterém si zrovna povídáme. Pokud jste fanoušci podcastů a máte pocit, že poslední dobou vaše rozhovory s přáteli postrádají šťávu, možná vám Dan s Vítkem dodají potřebné rady.
Poslechněte si podcast Proč jít pod povrch a zažít šťavnatější pokec?, kde si Dan Tržil povídal s lektorem Smysluplných rozhovorů Vítkem Novotným u sklenky cideru.