Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 18. 10. 2019 svátek má Lukáš

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
2
Martin Mičuda
11. září 2019, 16:00

Dojezd 700 kilometrů a ultra-rychlé nabíjení. Takto si Mercedes představuje elektromobil budoucnosti

Elegantní studie poutá pozornost na autosalonu ve Frankfurtu.

Martin Mičuda
11. září 2019, 16:00
Dojezd 700 kilometrů a ultra-rychlé nabíjení. Takto si Mercedes představuje elektromobil budoucnosti
Zdroj: daimler.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

O další z hvězd letošního autosalonu ve Frankfurtu se postarala značka Mercedes-Benz, která si nejen pro návštěvníky připravila pozoruhodný elektromobil.

 

Sice jde jen o koncept, ale jeho úkolem je jasně naznačit, co nás čeká v podání stuttgartské značky v následujícím období. Studie Vision EQS totiž slouží jako jakýsi předobraz toho, jakým směrem se automobilka chystá rozšířit elektrické portfolio EQ.

 

Po modelech EQC a EQV tak poznáváme budoucí podobu luxusního elektromobilu, který bude ve smyslu názvosloví odvozen od třídy S. Samotná značka informuje, že studie Vision EQS vyjadřuje jasné poselství zachování vysoce kvalitních vozidel a nezávislého ježdění.

 

Díky svým nataženým proporcím ve tvaru luku se přitom očividně snaží posunout svůj design progresivního luxusu na novou úroveň. Je zřejmé, že v tomto okamžiku jde jen o futuristicky vypadající koncept, základní tvar karosérie by se ale měl dříve či později přetavit do reality.

 

Dojazd 700 kilometrov a ultra-rýchle nabíjanie. Takto si Mercedes predstavuje elektromobil budúcnosti

 

Snahou designového týmu bylo barevně odlišit části karoserie, což ve výsledku vytváří dojem, že nad stříbrným tělem vozu se vznáší plocha skleněné krajiny, jelikož od vrchní černé části se perfektně odráží okolí. Celý vrchní panel přitom elegantně od zbytku karoserie dělí efektní světlomety na obou stranách.

 

Mimochodem, ve výrazné přední masce najdeme technologii Digital Light, což jinými slovy znamená, že světla jsou vybavena dvěma holografickými moduly čoček.

 

Ty nabízejí nejen světelné efekty, které se stanou předností budoucích modelů, ale zároveň tato technologie umožňuje promítání informací přímo před vozidlo. Aby toho nebylo málo, samotná maska ​​má světelnou matici složenou ze 188 obvodů, z nichž každý nese 5 samostatně ovládaných LED diod. Po jejich zapnutí černý panel ožije a jednotlivé hvězdy a pixely vytvoří fascinující, trojdimenzionální hluboký efekt. Zadní světla tvoří až 229 samostatných svítících hvězd.

 

 

Pohled do interiéru nám zatím automobilka nabízí pouze prostřednictvím vizualizace, kde je jasné, jaké rozložení jednotlivých ovládacích prvků palubní desky můžeme očekávat v nových modelech značky Mercedes-Benz. Jak totiž ukazují i špionážní fotky připravované třídy S, nová generace vlajkové lodi dostane obdobně umístěný a tvarovaný centrální displej.

 

V interiéru čerpá Vision EQS inspiraci ze světa luxusních jachet – prostorovou architekturou obklopí cestující palubka jako na lodi. Mimořádnou atmosféru dotváří i výběr materiálů. Kromě javorového dřeva našlo v interiéru využití i kvalitní mikrovlákno Dinamica. Jako zobrazovací plochy slouží organicky vystupující displeje a projekční plochy nebo inteligentní osvětlení, které prostorově obklopuje cestující.

 

Dojazd 700 kilometrov a ultra-rýchle nabíjanie. Takto si Mercedes predstavuje elektromobil budúcnosti

 

O pohon studie se stará dvojice elektromotorů, každý na jednotlivé nápravě, základem je tedy elektrický pohon na všechna kola s rozdělováním točivého momentu mezi nápravami. Díky výkonu více než 350 kW / 476 koní a točivému momentu přibližně 760 Nm dokáže Vision EQS akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy.

 

O velikosti akumulátorů, které dodává dceřiná společnost Daimleru Accumotive, nás automobilka neinformuje, víme však, že jsou integrované do podlahy.

 

Vozidlu má být umožněn dojezd na úrovni až 700 km, a to ve smyslu metodiky WLTP. Při předpokládaném výkonu nabíjení až 350 kW potrvá nabíjení akumulátoru na úroveň 80 % výrazně méně než 20 minut, což už je opravdu pozoruhodná rychlost. Nechme se tedy překvapit, kdy a co se přetaví do reality.

 

Zobrazit galerii 13 galeria
Zdroj: daimler.comNáhledový obrázek: daimler.com Tagy: mercedes-benz, EQS
Ohodnoť článek
27
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější