Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 20. 9. 2019 svátek má Oleg

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
2
Martin Mičuda
11. září 2019, 16:00

Dojezd 700 kilometrů a ultra-rychlé nabíjení. Takto si Mercedes představuje elektromobil budoucnosti

Elegantní studie poutá pozornost na autosalonu ve Frankfurtu.

Martin Mičuda
11. září 2019, 16:00
Dojezd 700 kilometrů a ultra-rychlé nabíjení. Takto si Mercedes představuje elektromobil budoucnosti
Zdroj: daimler.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

O další z hvězd letošního autosalonu ve Frankfurtu se postarala značka Mercedes-Benz, která si nejen pro návštěvníky připravila pozoruhodný elektromobil.

 

Sice jde jen o koncept, ale jeho úkolem je jasně naznačit, co nás čeká v podání stuttgartské značky v následujícím období. Studie Vision EQS totiž slouží jako jakýsi předobraz toho, jakým směrem se automobilka chystá rozšířit elektrické portfolio EQ.

 

Po modelech EQC a EQV tak poznáváme budoucí podobu luxusního elektromobilu, který bude ve smyslu názvosloví odvozen od třídy S. Samotná značka informuje, že studie Vision EQS vyjadřuje jasné poselství zachování vysoce kvalitních vozidel a nezávislého ježdění.

 

Díky svým nataženým proporcím ve tvaru luku se přitom očividně snaží posunout svůj design progresivního luxusu na novou úroveň. Je zřejmé, že v tomto okamžiku jde jen o futuristicky vypadající koncept, základní tvar karosérie by se ale měl dříve či později přetavit do reality.

 

Dojazd 700 kilometrov a ultra-rýchle nabíjanie. Takto si Mercedes predstavuje elektromobil budúcnosti

 

Snahou designového týmu bylo barevně odlišit části karoserie, což ve výsledku vytváří dojem, že nad stříbrným tělem vozu se vznáší plocha skleněné krajiny, jelikož od vrchní černé části se perfektně odráží okolí. Celý vrchní panel přitom elegantně od zbytku karoserie dělí efektní světlomety na obou stranách.

 

Mimochodem, ve výrazné přední masce najdeme technologii Digital Light, což jinými slovy znamená, že světla jsou vybavena dvěma holografickými moduly čoček.

 

Ty nabízejí nejen světelné efekty, které se stanou předností budoucích modelů, ale zároveň tato technologie umožňuje promítání informací přímo před vozidlo. Aby toho nebylo málo, samotná maska ​​má světelnou matici složenou ze 188 obvodů, z nichž každý nese 5 samostatně ovládaných LED diod. Po jejich zapnutí černý panel ožije a jednotlivé hvězdy a pixely vytvoří fascinující, trojdimenzionální hluboký efekt. Zadní světla tvoří až 229 samostatných svítících hvězd.

 

 

Pohled do interiéru nám zatím automobilka nabízí pouze prostřednictvím vizualizace, kde je jasné, jaké rozložení jednotlivých ovládacích prvků palubní desky můžeme očekávat v nových modelech značky Mercedes-Benz. Jak totiž ukazují i špionážní fotky připravované třídy S, nová generace vlajkové lodi dostane obdobně umístěný a tvarovaný centrální displej.

 

V interiéru čerpá Vision EQS inspiraci ze světa luxusních jachet – prostorovou architekturou obklopí cestující palubka jako na lodi. Mimořádnou atmosféru dotváří i výběr materiálů. Kromě javorového dřeva našlo v interiéru využití i kvalitní mikrovlákno Dinamica. Jako zobrazovací plochy slouží organicky vystupující displeje a projekční plochy nebo inteligentní osvětlení, které prostorově obklopuje cestující.

 

Dojazd 700 kilometrov a ultra-rýchle nabíjanie. Takto si Mercedes predstavuje elektromobil budúcnosti

 

O pohon studie se stará dvojice elektromotorů, každý na jednotlivé nápravě, základem je tedy elektrický pohon na všechna kola s rozdělováním točivého momentu mezi nápravami. Díky výkonu více než 350 kW / 476 koní a točivému momentu přibližně 760 Nm dokáže Vision EQS akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy.

 

O velikosti akumulátorů, které dodává dceřiná společnost Daimleru Accumotive, nás automobilka neinformuje, víme však, že jsou integrované do podlahy.

 

Vozidlu má být umožněn dojezd na úrovni až 700 km, a to ve smyslu metodiky WLTP. Při předpokládaném výkonu nabíjení až 350 kW potrvá nabíjení akumulátoru na úroveň 80 % výrazně méně než 20 minut, což už je opravdu pozoruhodná rychlost. Nechme se tedy překvapit, kdy a co se přetaví do reality.

 

Zobrazit galerii 13 galeria
Zdroj: daimler.comNáhledový obrázek: daimler.com Tagy: mercedes-benz, EQS
Ohodnoť článek
25
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.