Výsledkem by mělo být zkrácení doby cestování mezi Varšavou, Ostravou, Brnem, Prahou, Budapeští a Vídní. Nebude to ale až tak brzy.
Vlády České a Slovenské republiky se opět setkaly, aby jednaly o otázkách, které se týkají obou zemí. Jednou z nich byla i modernizace železničního spojení ve střední Evropě, mluvily o vysokorychlostní, ale i o tradiční železniční trati. Za klíčové podle jejich společného prohlášení považují zkrácení doby cestování mezi Varšavou, Ostravou, Brnem, Prahou, Budapeští a Vídní.
Rychlejší doprava do roku 2040
Do roku 2030 chtějí zkrátit spoj mezi Bratislavou o Prahou o 35 minut, přičemž předpokládají, že v roce 2040 by toto spojení trvalo jen dvě hodiny. Dnes vlakem mezi těmito dvěma hlavními městy cestujeme až čtyři hodiny.
Česká strana také pracuje na úsecích Praha – Brno – Břeclav a Brno – Ostrava, ty by měly být zrychlené už příští rok. „Slovensko si uvědomuje vysokou přidanou hodnotu tohoto projektu do budoucna. Posílíme jím konkurenceschopnost středoevropského regionu a poskytneme lidem možnost cestovat pohodlně, rychle a ekologicky. Proto na něm plánujeme i nadále spolupracovat v rámci zemí V4,“ vyjádřilse k projektu Arpád Érsek, ministr dopravy SR, v tiskové zprávě.