Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 2. 7. 2020 svátek má Patricie

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví - Strava
0
Simon K.
12. říjen 2016, 15:09
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku

Každý jeden den si užíval pojídání pizzy. To, jaké měl výsledky po 222 dnech, mnohé překvapí.

Simon K.
12. říjen 2016, 15:09
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Byl jednou jeden chlápek, jmenoval se Richard Meadows a miloval pizzu. Jednoho dne ho napadlo, že všem pochybovačům dokáže, jak se dostane do formy pojídáním podle mnohých nejhříšnějšího jídla, a sice pizzy. A to ne jednou za čas, ale každý jeden den! A že těch dnů nebylo málo. Richard tento svůj projekt nastavil na magických 222 dní a pizzové radovánky mohly začít. Výsledky po 222 dnech mnohé dost zaskočily.

 222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku

 

Richard však není žádný blázen a nic nedělal jen tak. Chtěl ukázat, že potraviny, které mnozí démonizují a připisují jim nejrůznější nemoci světa, tloušťku a špatný zdravotní stav, mohou být také konzumovány a dosáhneme jimi úplného opaku. Do hlav jsou nám tlučeny myšlenky, že existují „dobré“ a „špatné“ potraviny, aniž bychom se podívali na fakta, která uvádí nejen věda, ale ukazují je i výsledky lidí. Výsledky, jako například Richardův. Co dělají tlustí lidé bez pohybu, aktivit, kteří jsou často nemocní, nemají sílu, ale naopak kila přebytečného tuku a minimum svalové hmoty? Jedí zmrzlinu, McDonald's, cereálie či pizzu. No a jsme doma. Pokud se následně zkoumá jejich stav ve spojení se stravou, automaticky se ukáže, že tyto dané potraviny jsou špatné. Málokdo si však uvědomuje, že špatné jsou proto, protože je jedí obézní lidé bez aktivity a jedí je v příliš velkém množství a často!
 
Lidé, kteří nerozumějí výživě a jejím zásadám, si řeknou, že to je hloupost. Jedl 222 dnů v kuse pizzu a byl s menším procentem tuku, silnější a svalnatější? Blbost! Vždyť to je sen všech. Inu, v tom případě vás nebudeme obtěžovat podrobnostmi a doporučujeme přečíst si náš článek o flexibilním stravování, také drobné pomluvy čistého stravování a na příběh Richarda se podívat až potom. Pokud tě zajímají Richardovy doplňky výživy, kromě proteinu konzumoval i kreatin, protože jak říká, je extrémně levný a účinný, s čímž souhlasíme.

 

Ve stravě nechyběl protein, mléko, ovoce, zelenina, kuřecí prsa, rýže, bílkovinné cereálie, vločky...

222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku 

Nechceme však uvádět prvoplánové informace, že někdo jedl pizzu a najednou byl silnější, svalnatější a s menším procentem tuku, proto si objasníme několik faktů. Richardova hodnota TDEE (celkový energetický výdej) je přibližně 4000 kalorií, což je značně nad průměrem většiny populace. Jedna větší pizza tedy tvořila asi 30-40 % jeho celkového příjmu kalorií za den. Rovněž je pro objektivitu třeba dodat, že během tohoto jeho projektu trénoval více a tvrději než kdykoliv předtím. Kdysi dávno cvičil pravidelně, ale pak kvůli zranění měl delší pauzu a pokud cvičil, tak jen velmi opatrně. Nebylo to tak, že trénoval stále extrémně tvrdě a najednou přidal pizzu do jídelníčku a nastaly čáry máry. Víme, že strava je důležitá, ale bez tréninku vysněná kompozice postavy jednoduše nenastane a právě trénink je neodmyslitelnou součástí stravování, pokud chceme docílit růstu svalů. No a trénink Richarda nebyla žádná procházka růžovou zahradou, čili ne, neexistují žádné zkratky!

 

222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku

 

222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku

 

Richard měl prostě těžké tréninky, k nim přidával kardio a počítal si kalorie. Nyní si odmysleme na chvíli zmíněnou pizzu. Ta, jak jsem psal, tvořila asi 30-40 % denního kalorického příjmu. Co tedy tvořil zbytek? Nutričně hodnotné a kvalitní potraviny. Opět - žádné zkratky. Stravu prostě musí tvořit především tyto potraviny, abychom pokryli příjem vlákniny, minerálů, vitamínů a dostatečného množství bílkovin. Jelikož jeho příjem 4000 kalorií je značně vysoký, Richard si mohl dovolit jednu pizzu „fitnout“ do kalorií každičký den.

 

Richard mal jednoducho ťažké tréningy, k nim pridával kardiopočítal si kalórie. Teraz si odmyslime na chvíľu spomínanú pizzu. Tá, ako som písal, tvorila asi 30-40 % denného kalorického príjmu. Čo teda tvoril ostatok? Nutrične hodnotné a kvalitné potraviny. Opäť – žiadne skratky. Stravu jednoducho musia tvoriť predovšetkým tieto potraviny, aby sme pokryli príjem vlákniny, minerálov, vitamínov a dostatočného množstva bielkovín. Keďže jeho príjem 4000 kalórií je značne vysoký, Richard si mohol dovoliť jednu pizzu „fitnúť“ do kalórií každučičký deň.

 

Po 222 dnech přibral 6,1kg, ale ztratil 1,5 % tuku! Stehna mu narostla o 2cm, v pase zhubl 2cm, hrudník se mu zvětšil o 6cm a ruce o 4cm. Pochopitelně si své odbyla i svalová paměť.

222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku

A co krevní testy? Tři ze čtyř ukazatelů se zlepšily a poukázat je třeba hlavně asi na snížení množství LDL (špatného cholesterolu).

222 dní v kuse jedl pizzu a stal se svalnatějším, silnějším a s menším podílem tuku

 

Na druhou stranu, sám nevím, jestli je dobré, že takové experimenty vznikají, nebo ne. Protože další roky se budou lidé hádat. O čem? Jeden druhému řekne, že můžeš jíst každý den pizzu a ztrácet tuk. Když to ale řekneš někomu, kdo nezná ani základy o výživě, tak je rázem oheň na střeše. Opět se začnou řešit otázky, zda kalorie jsou jako kalorie a jak to funguje. Na jedné straně je to chyba lidí hlásajících takové výroky, které však neplatí při nesprávném a neúplném pohledu na věc. Na druhou stranu je to však pouze zaslepený pohled na stravování.
 
V tom správném kontextu smíme říci, že jíst oblíbená jídla v rozumném množství můžeme a přitom dokážeme na 100 % budovat svalovou hmotu či ztrácet tuk. V konečném důsledku Richardův příběh nebude pro mnohé naprosto překvapivý, ale snad si alespoň další striktní „clean eateři“ uvědomí, že tilapie na vodě s brokolicí 8x denně není jediná, resp. ta správná cesta. Předtím, než začneš sbírat štěrk, zaměř se na velké skály. Jak jsme již několikrát uváděli, zaměř se ve stravě na nutričně hodnotné výživné potraviny, naplň nejen svůj příjem kalorií, ale i příjem mikroživin, minerálů, vitamínů, vlákniny a v rámci pár zbytkových procent z příjmu si s jídlem hraj. Dej si to, na co máš chuť a na tvé cíle to nebudeme mít žádný negativní dopad. Pokud máš ve stravě chaos a chceš, abychom se o tebe postarali my s maximální personalizací, mrkni sem.

 

 

 

 

 

 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.