Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
30. prosince 2019 14:31
Čas čtení 0:00
Matej Krajčovič

Volkswagen představil robota, který tvůj elektromobil dobije kdekoliv. Zřejmě zůstane jen ve formě vize

TECH
Uložit Uložené

Nás zatím tento nápad příliš neohromil.

Volkswagen představil robota, který by mohl zmírnit současné nevýhody elektromobilů, píše Futurism.com.

Vozidla poháněná bateriemi jsou považována za budoucnost, ale dnes se ti jejich koupě vyplatí zejména v případě, že bydlíš v rodinném domě nebo máš možnost dobíjet alespoň v práci. Obyvatelé paneláků s přeplněnými parkovišti totiž budou zásuvku hledat jen těžko. Doplňování energie po veřejných stanicích či obchodních domech stojí hodně času a není vůbec praktické.

Doporučeno
Elon Musk tvrdí, že na to, abys pracoval pro Teslu, nemusíš mít vysokou ani střední školu Elon Musk tvrdí, že na to, abys pracoval pro Teslu, nemusíš mít vysokou ani střední školu 26. prosince 2019 8:51

Německá automobilka proto představila koncept autonomního robota s přibližně 25 kWh baterií, který by měl umět k autu přijet a napojit se na něj úplně sám. Díky slušnému výkonu 50 kW by baterie v autě mohl aspoň o pár procent dobít poměrně rychle.

Volkswagen predstavil robota, ktorý tvoj elektromobil dobije kdekoľvek. Zrejme zostane len vo forme vízie
Volkswagen predstavil robota, ktorý tvoj elektromobil dobije kdekoľvek. Zrejme zostane len vo forme vízie Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

„Je to vizionářský prototyp, který může být do reality převedný poměrně rychle, pokud pro to budou správně obecné podmínky,“ řekl Mark Möller, šéf vývoje v jedné z divizí VW.

Teoreticky by tak elektromobily už nemusely parkovat ve vyhrazených parkovacích místech vedle speciálních stojanů. Mohly by se dobíjet kdekoli, kam by za nimi robot přijel.

Racionálnější pohled ale až tak slibný není. 25 kWh nebude stačit ani na polovinu kapacity běžného moderního elektromobilu, nemluvě o tom, že robot při hledání svého cíle další energii promrhá do vzduchu a nabíjení jeho baterie před nabitím cílového akumulátoru znamená další zbytečné energetické ztráty.

Zpráva Volkswagenu naznačuje, že spíše než na běžné ulice měst by měl být robot určený pro malé garáže. V nich ale bude možná levnější a efektivnější natahovat elektrické rozvody s rychlonabíječkou u každého parkovacího místa. 

Pokud počítáme s tím, že v budoucnu budou elektromobily zabírat většinu parkovacích míst, argument o možnosti jejich parkování kdekoliv se stane zbytečným.

Domů
Sdílet
Diskuse