Nás zatím tento nápad příliš neohromil.
Volkswagen představil robota, který by mohl zmírnit současné nevýhody elektromobilů, píše Futurism.com.
Vozidla poháněná bateriemi jsou považována za budoucnost, ale dnes se ti jejich koupě vyplatí zejména v případě, že bydlíš v rodinném domě nebo máš možnost dobíjet alespoň v práci. Obyvatelé paneláků s přeplněnými parkovišti totiž budou zásuvku hledat jen těžko. Doplňování energie po veřejných stanicích či obchodních domech stojí hodně času a není vůbec praktické.
Německá automobilka proto představila koncept autonomního robota s přibližně 25 kWh baterií, který by měl umět k autu přijet a napojit se na něj úplně sám. Díky slušnému výkonu 50 kW by baterie v autě mohl aspoň o pár procent dobít poměrně rychle.
„Je to vizionářský prototyp, který může být do reality převedný poměrně rychle, pokud pro to budou správně obecné podmínky,“ řekl Mark Möller, šéf vývoje v jedné z divizí VW.
Teoreticky by tak elektromobily už nemusely parkovat ve vyhrazených parkovacích místech vedle speciálních stojanů. Mohly by se dobíjet kdekoli, kam by za nimi robot přijel.
Racionálnější pohled ale až tak slibný není. 25 kWh nebude stačit ani na polovinu kapacity běžného moderního elektromobilu, nemluvě o tom, že robot při hledání svého cíle další energii promrhá do vzduchu a nabíjení jeho baterie před nabitím cílového akumulátoru znamená další zbytečné energetické ztráty.
Zpráva Volkswagenu naznačuje, že spíše než na běžné ulice měst by měl být robot určený pro malé garáže. V nich ale bude možná levnější a efektivnější natahovat elektrické rozvody s rychlonabíječkou u každého parkovacího místa.
Pokud počítáme s tím, že v budoucnu budou elektromobily zabírat většinu parkovacích míst, argument o možnosti jejich parkování kdekoliv se stane zbytečným.