Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 11. 8. 2020 svátek má Zuzana

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Zajímavosti - Česko
0
Antonín Havlík
29. červenec 2020, 11:32
Čas čtení: 1:24
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Zdražení MHD v Praze: podle analýzy by měl roční kupon stát i 8422 Kč. Cena se ale nejspíše zvedne o 365 korun

Jaké jsou návrhy zdražování pražské městské hromadné dopravy?

Antonín Havlík
29. červenec 2020, 11:32
Čas čtení: 1:24

Před dvěma týdny potvrdila médiím radní Hana Marvanová plán na zdražení lístků na pražské MHD, podle kterého by se cena ročního kuponu měla zvednout na 5 400 Kč. To však o několik dní později na svém Facebooku popřel předseda PRAHA SOBĚ Jan Čižinský. „Nic takového se nestane. (...) Tahle suma se objevila ve studii, kterou si město nechalo zpracovat, jako nejextrémnější varianta, aby se ušetřila miliarda,“ vysvětlil Čižinský.

 

Zároveň však potvrdil, že situace s pražskou MHD není dobrá. „Ročně stojí 21 miliard korun. Praha je evropská metropole, má hustou síť metra, tramvají, autobusů… Na rozdíl od jiných metropolí ale dopravu dotujeme z osmdesáti procent: letos sedmnácti miliardami korun,“ uvedl.

 

Za letošní rok přijde dopravní podnik o zhruba 1,7 miliardy korun kvůli koronavirové pandemii, kdy rapidně klesl počet cestujících.

 

Zdražení MHD v Praze: podle analýzy by mohl roční kupon stát i 8422 Kč, nejspíše se cena zvedne o 365 Kč
Zdroj: Photo by form PxHere

 

 

 Jak zjistily Seznam Zprávy, magistrát si podle analýzy spočítal, že by cena ročního kuponu měla být letos 8422 korun – tedy alespoň pokud by se cena odvíjela od inflace a zvýšení délky spojů. Nejde tak o skutečný návrh zvýšení, jen jedna z variant, kterou si nechali vypracovat.

 

Zároveň analýza uvádí, že i když průměrná mzda Pražanů stoupla z 17 422 na 42 760 korun, cena ročního jízdného klesla na 3650 korun, které magistrát zavedl za vedení tehdejší primátorky Adriany Krnáčové. 

 

„Když nic neuděláme, pak aniž by rostly příjmy, porostou náklady na dopravu a MHD naše město finančně zadusí,“ vysvětluje Jan Čižinský. Klub PRAHA SOBĚ podle navrhuje, aby Pražané za každý rok zaplatili za roční kupon o 1 Kč denně víc.

 

„To je 30 korun měsíčně, nebo 365 korun ročně. (...) Budeme zároveň jednat o jednorázových jízdenkách – skrz ně například z našich společných peněz dotujeme miliony turistů, kteří se jednoho dne do Prahy zase vrátí,“ vysvětluje. Další zdražování by pak mělo proběhnout v následujících letech.

 

Skokové zdražení odmítl primátor Zdeněk Hřib. „Naopak chceme zlevnění měsíčního kuponu na férovou cenu, za kterou si ho bude moci pořídit každý, to znamená okolo 400 Kč, teď je to 550 Kč,“ napsal na svém Facebooku. Chce tak ulevit nízkopříjmovým skupinám, které si měsíční kupon pořizují nejčastěji.

 

Podražit by měly také jednorázové jízdenky„Jednorázové jízdenky bychom chtěli zdražit také od ledna, ale konkrétní sazbu ještě nemáme, je to o jednání s koaličními partnery,“ sdělil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

 

Jak to ve skutečnosti s jízdenkami v hlavním městě tedy bude, zatím není jednoznačně jasné. 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Photo by form PxHere Tagy: MHD, praha
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.