Evropský trh se na sklonku následujících měsíců rozloučí s dalším skvělým motorem.
Po sérii zpráv o konci naftového Audi SQ7/SQ8 či verzí M50d od BMW se právě dozvídáme informaci o další změně v automobilovém průmyslu. Volkswagen ohlásil edici Touareg V8 Last Edition, kterou se automobilka rozloučí s naftovým osmiválcem. Novou generaci oblíbeného SUV přitom představili v roce 2018 a V8 varianta se dostala na trh teprve začátkem tohoto roku.

Jde skutečně o špičkový model. Toto 422koňové monstrum jsme měli možnost vyzkoušet osobně. Dvakrát přeplňovaný agregát 4.0 V8 TDI s výkonem 310 kW / 422 koní a 900 Nm totiž představuje jedno z vůbec nejlepších a nejlépe fungujících velkých SUV na evropské scéně.
Důvodem jsou čím dál více nekompromisní emisní normy. Ty omezily automobilkám možnosti a na výběr příliš nemají – buď značka zaplatí emisní daň za překročení limitů, nebo daný motor vyřadí z nabídky. Volkswagen se sice nedávno pochlubil tím, že důkladně upravený osmiválec je až o 75 % emisně čistší než momentálně normy vyžadují, ukazuje se však, že z dlouhodobého hlediska není možné motor udržet v nabídce.