Pro kulturu obzvlášť specifický rok 2020 máme pomalu ale jistě za sebou. I když patřil k těm náročnějším, minimálně se ukázalo, kteří interpreti mají skutečně skalní fanoušky. Patří k ním i F*CK THEM label.
Vydavatelství F*CK THEM má za sebou velmi specifický rok, během kterého museli všichni interpreti zapomenout na koncerty. Mnozí z nich se ale zavřeli do studia a vydali pro fanoušky spoustu nové hudby. Rok 2020 patřil zejména kratším projektům a singlům, přičemž to nejlepší, na čem interpreti pracovali, si nechávají do následujících měsíců.
I v případě F*CK THEM se máme na co těšit, ještě předtím však kluci vydávají 26minutové děkovné video. Jde o „živý“ přednes některých skladeb členy labelu, ale i spřátelených interpretů, mezi které patří například Marko Damian nebo Porsche Boy.
Zároveň nechybí ani Eli, která je nejnovější oficiální členkou. Tým kolem zakladatele Yak.shy doplnila už v létě, kdy avizovala, že se dočkáme i plnohodnotného projektu.
V úvodu videa Yaksha konstatuje, že na úplném začátku roku původně předpokládali, že se jim podaří překonat velký úspěch z loňska.
„Rok 2019 byl pro náš label jeden z nejúspěšnějších. Kromě zásadních alb, která jsme vydali, jsme vyjeli také na koncertní turné po Československu, kde nás vidělo více než 50 tisíc lidí. Předpokládali jsme, že i rok 2020 bude vypadat podobně, protože nás zabookovaly všechny zásadní festivaly v Československu. Kromě samotných koncertů jsme na některých měli mít i vlastní stage, případně showcase,“ říká Yaksha. Jedním z takových festivalů měl být premiérově i bratislavský Hip Hop Žije.
„Jak již víme, rok 2020 vypadal tak, jak vypadal a interpreti se zavřeli do studia, kde vyráběli hudbu pro své fanoušky. Pro celý hudební průmysl byl letošní rok opravdu tvrdý a já jsem byl velmi rád, že všichni členové labelu souhlasili s tím, že se nesnížíme k žádným levným marketingovým trikům, jak dostat od našich fanoušků peníze. Nepořádali jsme žádné online koncerty, nevyráběli jsme roušky. Místo toho jsme pokorně přijali rok takový, jaký byl,” konstatuje zakladatel vydavatelství a CEO Yaksha.
Dodává, že na začátku celé pandemie stopli prodej labelovského merche a nechali v prodeji jen merch interpretů. Yaksha zároveň děkuje všem fanouškům a partnerům, kteří jim v tomto těžkém roce pomohli a podporovali je přesně tak, jak to dělají od úplného začátku.