Jde o reakci na přechod Applu na vlastní čipy a na nedávný spot, ve kterém si utahuje z Windows počítačů.
McDonald's versus Burger King, Nike vs. Adidas, BMW versus Audi. A také Apple versus Microsoft, Apple versus Samsung a aktuálně Apple versus Intel. Velcí rivalové jdou proti sobě ve svých reklamách již celá desetiletí. Nyní to vcelku stylově udělal výrobce procesorů Intel.
V roce 2006 byla válka systémů MacOS a Windows v plném proudu. Tehdy teprve rozbíhající se Apple vytvořil sérii krátkých spotů, kde herec Justin Long představoval Mac a John Hodgman zase PC. Jen jednoduché bílé pozadí a vtipné srovnání toho, jak zařízení Apple dokáží dělat věci lépe a rychleji než konzervativní Windows počítače.
Minulý podzim Apple představil první počítače, které již nepohání procesor Intel. Vyvinul totiž vlastní čip Apple M1. Po 14 letech spolupráce tak přišel Intel o velkou část odbytu pro své produkty.
Apple přidal ještě krátký spot s Johnem Hodgmane, na podporu M1, ve kterém je „PC“ (a tedy v podstatě Intel) pomalý, hlučný a má slabou výdrž baterie.
Intel akceptoval hozenou rukavici a připravil sérii zatím pěti klipů, v nichž překvapivě vystupuje Justin Long. Spot i nyní začíná na bílém pozadí, ale Long se už nepředstaví jako Mac, ale pouze jako... Justin.
A pak porovnává PC a Apple laptopy. Ukazuje obrovskou rozmanitost Windows zařízení v porovnání s šedým a ještě šedším MacBookem. Baví se flexibilitou PC laptopů s otočným, dvojitým nebo dotykovým displejem a smutně je porovnává s Macem, který nic z toho nezná.
Intel si nenechal ujít příležitost, aby se vysmál i tomu, že MacBooky s M1 čipem zvládají připojení pouze jednoho externího monitoru nebo že na Macu prakticky nikdo nehraje počítačové hry.
Videa si za jeden den dosud pustilo více než půl milionu lidí.