I Golf R Variant dostal sofistikovaný systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive.
Ještě loni stihl Volkswagen představit Golf ve vrcholném provedení s dodatkem R, no a v uplynulých hodinách se na světlo světa prodrala jeho praktičtější verze Variant. Jak se předpokládalo, jde je jen o jinou karosářskou variantu, která má stejnou technickou specifikaci jako klasický hatchback. I v tomto případě tak jde o osvědčené koncernové kombo, které s sebou přináší agregát 2.0 TSI, 7stupňový automat DSG a pohon obou náprav 4Motion.
V řeči čísel se bavíme o výkonu 235 kW / 320 koní a 420 Nm, což je o 20 koní a 20 Nm více, než má předchůdce. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá novince jen 4,9 sekundy – o 0,2 s více než hatchbacku. Maximální rychlost je sice obligátních 250 km/h, v případě volby příplatkového balíku R-Performance se však maximálka posouvá až na hranici 270 km/h.
Co je však v případě balíčku R-Performance zajímavější, je přítomnost dodatečných jízdních režimů Special (určených pro závodní okruhy) a Drift. Právě druhý jmenovaný umožňuje jízdu bokem, za což může nový systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive – kromě klasického diferenciálu je součástí zadní nápravy dvojice vícelamelových spojek. Na zadní nápravu je tak možné nejen přenést až do 50 procent výkonu, ale systém umí dokonce z tohoto výkonu podle potřeb přenést 100 procent na dané kolo zadní nápravy.
Věcí standardní výbavy jsou ostatně digitální budíky se sportovní grafikou s novým zobrazovacím stylem (centrálně umístěný otáčkoměr). Na sportovním volantu přibylo tlačítko R (rychlá změna režimu), zatímco za ním jsou rozměrná pádla. Centrem palubky je i v tomto případě 10" displej infotainmentu. Zvenku je erkové kombi rozpoznatelné podle agresivního předního nárazníku, specifických 19" disků a tradiční čtveřice koncovek výfuku.
Ty mohou být za příplatek titanové přímo od renomované firmy Akrapovič, kterou VW nabídne rovnou ve svém konfigurátoru. Víko kufru dostalo rozměrnější spojler, zatímco v jeho spodní části evidujeme nové logo i font písmene R. Samotný zavazadlový prostor má 611 litrů, což je citelný nárůst oproti hatchbacku (381 l). Může za to i skutečnost, že Variant má o 66 milimetrů delší rozvor.
I Golf R Variant má o 20 milimetrů snížený podvozek, změněný odklon předních kol a specificky naladěné adaptivní tlumiče. Samotný Volkswagen hlásí, že nový R Golf je tím nejzábavnějším Golfem v historii, za což může nejen nemalá porce výkonu, ale hlavně revoluční pohon 4Motion s technickou inovací na zadní nápravě.