Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. července 2021 16:30
Čas čtení 1:26
Martin Mičuda

Nejzábavnější Golf v historii přichází i v rodinném balení. Model Variant má 320 koní a revoluční 4Motion

Nejzábavnější Golf v historii přichází i v rodinném balení. Model Variant má 320 koní a revoluční 4Motion
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložit Uložené

I Golf R Variant dostal sofistikovaný systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive.

Ještě loni stihl Volkswagen představit Golf ve vrcholném provedení s dodatkem R, no a v uplynulých hodinách se na světlo světa prodrala jeho praktičtější verze Variant. Jak se předpokládalo, jde je jen o jinou karosářskou variantu, která má stejnou technickou specifikaci jako klasický hatchback. I v tomto případě tak jde o osvědčené koncernové kombo, které s sebou přináší agregát 2.0 TSI, 7stupňový automat DSG a pohon obou náprav 4Motion.

V řeči čísel se bavíme o výkonu 235 kW / 320 koní a 420 Nm, což je o 20 koní a 20 Nm více, než má předchůdce. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá novince jen 4,9 sekundy – o 0,2 s více než hatchbacku. Maximální rychlost je sice obligátních 250 km/h, v případě volby příplatkového balíku R-Performance se však maximálka posouvá až na hranici 270 km/h.

Volkswagen, Golf R Variant,
Zdroj: Volkswagen

Co je však v případě balíčku R-Performance zajímavější, je přítomnost dodatečných jízdních režimů Special (určených pro závodní okruhy) a Drift. Právě druhý jmenovaný umožňuje jízdu bokem, za což může nový systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive – kromě klasického diferenciálu je součástí zadní nápravy dvojice vícelamelových spojek. Na zadní nápravu je tak možné nejen přenést až do 50 procent výkonu, ale systém umí dokonce z tohoto výkonu podle potřeb přenést 100 procent na dané kolo zadní nápravy.

Věcí standardní výbavy jsou ostatně digitální budíky se sportovní grafikou s novým zobrazovacím stylem (centrálně umístěný otáčkoměr). Na sportovním volantu přibylo tlačítko R (rychlá změna režimu), zatímco za ním jsou rozměrná pádla. Centrem palubky je i v tomto případě 10" displej infotainmentu. Zvenku je erkové kombi rozpoznatelné podle agresivního předního nárazníku, specifických 19" disků a tradiční čtveřice koncovek výfuku.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? 25. května 2021 14:30

Ty mohou být za příplatek titanové přímo od renomované firmy Akrapovič, kterou VW nabídne rovnou ve svém konfigurátoru. Víko kufru dostalo rozměrnější spojler, zatímco v jeho spodní části evidujeme nové logo i font písmene R. Samotný zavazadlový prostor má 611 litrů, což je citelný nárůst oproti hatchbacku (381 l). Může za to i skutečnost, že Variant má o 66 milimetrů delší rozvor.


I Golf R Variant má o 20 milimetrů snížený podvozek, změněný odklon předních kol a specificky naladěné adaptivní tlumiče. Samotný Volkswagen hlásí, že nový R Golf je tím nejzábavnějším Golfem v historii, za což může nejen nemalá porce výkonu, ale hlavně revoluční pohon 4Motion s technickou inovací na zadní nápravě.

Volkswagen, Golf R Variant,Volkswagen, Golf R Variant,Volkswagen, Golf R Variant,Volkswagen, Golf R Variant,
Zobrazit galerii
(11)
Domů
Sdílet
Diskuse