Motor ZZ632 je určen pro silniční, nikoli závodní vozy.
V době, kdy se prakticky každá automobilka uchyluje ke zmenšování motorů a ty největší se stále více začínají vytrácet, zpoza velké louže přichází fascinující zpráva. Divize Chevrolet Performance totiž představila svůj nový klenot, který je široko daleko zejména v kontextu současné doby něčím nevídaným. Nejde přitom o žádný nový model, ale „jen“ o samotný agregát, jehož parametry jsou úchvatné.
Pod označením ZZ632 se schovává atmosférický agregát V8 o objemu až 10,3 litru, který dosahuje maximálního výkonu 749 kW/1 018 koní při 6 600 ot./min a točivý moment 1 187 Nm při 5 600 ot./min.
Jedná se tak o objemově největší produkční motor pro osobní auto na trhu. Velkoobjemový osmiválec však nabízí výrobce v rámci svého programu pro koncové zákazníky – motor si objednáš, zaplatíš a automobilka ti ho doručí v přepravce. V USA či Kanadě se jedná o relativně běžnou věc, kterou využívají různé firmy při budování svých projektů.
K slavnostnímu odhalení nového rekordně velkého agregátu dojde na tradiční výstavě SEMA v Las Vegas, k prvním zákazníkům se dostane začátkem příštího roku. Bohužel cenové relace nám výrobce zatím neprozradil. Uvádí však to, že motor má nabídnout nejen vysoký výkon, ale také vysokou spolehlivost. Agregát totiž prošel velkým množstvím simulací, které měly potvrdit jeho odolnost, točit přitom umí až 7 tisíc ot./min.
Otázkou zůstává homologace. Je více než jasné, že v Evropě by takový motor už dávno neprošel přes emisní normy, v Americe se ale věci mají přece jen stále jinak. Chevrolet tvrdí, že motor byl vyvinut pro silniční, ne závodní vozy, což potvrzuje i fakt, že naměřené parametry dokáže nabídnout při spalování klasického a veřejně dostupného benzínu. Jen připomeňme, že v USA jde „jen“ o 93oktanové palivo. Kdoví, jakých výkonů by dosahoval při použití u nás dostupného 100oktanového benzínu.