Přestože se veškerá pozornost zaměřuje na přední partie, nejdůležitější změny se odehrávají pod kapotou.
Pořádně ještě ani neutuchly vášnivé diskuse ohledně kontroverzních předních partií modernizovaného BMW X7 a už se o slovo hlásí dvorní Alpina. Úpravce vozů, kterého již nově vlastní samotná automobilka z Mnichova, totiž přichází s vlastní interpretací největšího SUV značky. Novinka nese název XB7 a jak je zvykem, sází na osvědčené optické změny a vylepšenou techniku.
Úpravce z německého Buchloe tak pracuje už s tím, s čím BMW před pár dny vyrukovalo na světlo světa. Narážíme především na přední partie, které nyní disponují specificky rozdělenými světly. XB7 má standardně sportovní optický paket, v jehož rámci na spodní část světel navazuje černá plocha nárazníku. Na rozdíl od sériového X7, XB7 má však spodní část nárazníku lakovanou v barvě karoserie, ale v nejspodnější části už nemůže chybět obligátní nápis Alpina.
Po bocích evidujeme tradiční polep a ikonické disky – standardně půjde o 21” disky Alpina Dynamic, za příplatek je ale možné sáhnout i po až 23” discích Alpina Classic.
Bohužel pohledem do interiéru zatím nedisponujeme, už teď ale víme, co nabídne svým zákazníkům. Kromě vlastního čalounění Alpina přibude hned několik ozdobných lišt a plaket, ale samozřejmě nemůže chybět ani tradiční namodralý podklad digitálních budíků. Nejdůležitější změny se ale odehrávají pod kapotou.
Vzhledem k tomu, že jako základ pro úpravu posloužila nejsilnější dostupná verze (X7 M60i), o pohon se stará dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec. Ten ovšem nemá standardních 390 kW/530 koní a 750 Nm, ale až 457 kW/621 koní a rovných 800 Nm. XB7 je tedy opět jedním z modelů Alpiny, který je výkonnější než samotné provedení od BMW. Doposud byly totiž Alpiny jakýsi střed mezi nejvýkonnější nesportovní a sportovní verzí (plnohodnotným M), ovšem tím, že X7 M neexistuje, na trhu jej zastoupí právě Alpina XB7.
Maximální rychlost novinky je až 290 km/h, na rychlost 100 km/h se přitom obří SUV katapultuje za 4,2 vteřiny. Celek stojí na upraveném vzduchovém podvozku, který je do rychlosti 30 km/h ve vyšší poloze, zatímco ve vyšších rychlostech padne dolů pro lepší aerodynamiku i chování na silnici. Základní cena Alpiny XB7 je 170 tisíc eur.