Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
17. dubna 2022 v 11:08
Čas čtení 1:20
Martin Mičuda

Nová Alpina XB7 s kontroverzní maskou a výkonem 621 koní zastoupí neexistující BMW X7 M

Nová Alpina XB7 s kontroverzní maskou a výkonem 621 koní zastoupí neexistující BMW X7 M
Zdroj: Alpina
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložit Uložené

Přestože se veškerá pozornost zaměřuje na přední partie, nejdůležitější změny se odehrávají pod kapotou.

Pořádně ještě ani neutuchly vášnivé diskuse ohledně kontroverzních předních partií modernizovaného BMW X7 a už se o slovo hlásí dvorní Alpina. Úpravce vozů, kterého již nově vlastní samotná automobilka z Mnichova, totiž přichází s vlastní interpretací největšího SUV značky. Novinka nese název XB7 a jak je zvykem, sází na osvědčené optické změny a vylepšenou techniku.

Úpravce z německého Buchloe tak pracuje už s tím, s čím BMW před pár dny vyrukovalo na světlo světa. Narážíme především na přední partie, které nyní disponují specificky rozdělenými světly. XB7 má standardně sportovní optický paket, v jehož rámci na spodní část světel navazuje černá plocha nárazníku. Na rozdíl od sériového X7, XB7 má však spodní část nárazníku lakovanou v barvě karoserie, ale v nejspodnější části už nemůže chybět obligátní nápis Alpina.

Po bocích evidujeme tradiční polep a ikonické disky – standardně půjde o 21” disky Alpina Dynamic, za příplatek je ale možné sáhnout i po až 23” discích Alpina Classic.

Alpina, XB7,
Zdroj: Alpina

Bohužel pohledem do interiéru zatím nedisponujeme, už teď ale víme, co nabídne svým zákazníkům. Kromě vlastního čalounění Alpina přibude hned několik ozdobných lišt a plaket, ale samozřejmě nemůže chybět ani tradiční namodralý podklad digitálních budíků. Nejdůležitější změny se ale odehrávají pod kapotou.

Doporučeno
Toto Pagani je jako jednorožec ze staré školy. Má dvanáctiválec, 850 koní, sekvenční převodovku a extrémní aerodynamiku Toto Pagani je jako jednorožec ze staré školy. Má dvanáctiválec, 850 koní, sekvenční převodovku a extrémní aerodynamiku 27. listopadu 2023 v 14:00

Vzhledem k tomu, že jako základ pro úpravu posloužila nejsilnější dostupná verze (X7 M60i), o pohon se stará dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec. Ten ovšem nemá standardních 390 kW/530 koní a 750 Nm, ale až 457 kW/621 koní a rovných 800 Nm. XB7 je tedy opět jedním z modelů Alpiny, který je výkonnější než samotné provedení od BMW. Doposud byly totiž Alpiny jakýsi střed mezi nejvýkonnější nesportovní a sportovní verzí (plnohodnotným M), ovšem tím, že X7 M neexistuje, na trhu jej zastoupí právě Alpina XB7.


Maximální rychlost novinky je až 290 km/h, na rychlost 100 km/h se přitom obří SUV katapultuje za 4,2 vteřiny. Celek stojí na upraveném vzduchovém podvozku, který je do rychlosti 30 km/h ve vyšší poloze, zatímco ve vyšších rychlostech padne dolů pro lepší aerodynamiku i chování na silnici. Základní cena Alpiny XB7 je 170 tisíc eur.

Domů
Sdílet
Diskuse