„Všichni jsme unavení, ale někdy je třeba zajít míli navíc,“ řekl zaměstnancům.
Generální ředitel maďarské nízkonákladové letecké společnosti Wizz Air József Váradi se stal terčem kritiky poté, co přišel s kontroverzním návrhem, jak omezit rušení letů, informuje The Guardian.
Zaměstnancům řekl, že příliš mnoho z nich si bere volno kvůli únavě a měli by to zredukovat. „Všichni jsme unavení, ale někdy je potřeba zajít míli navíc,“ cituje jeho slova CNN.
Únava pilotů se přitom bere vážně, podle neziskové organizace Flight Safety Foundation jde o mezinárodně uznávaný problém související s otázkou způsobilosti k výkonu služby, vzhledem k tomu, že piloti letadla mají odpovědnost za celou posádku. Únava pilota se zároveň klade za příčinu havárie letu American Airlines 1420, při které v roce 1999 zahynulo 11 lidí.
„Chápu, že únava může potenciálně způsobit problémy, ale když začneme stabilizovat služby, musíme snížit i míru únavy. Myslím, že nemůžeme vést tento byznys, když každý pátý člověk ze základny hlásí, že je unavený,“ řekl Váradi zaměstnancům na setkání tento týden.
Wizz Air totiž v poslední době zrušil několik letů kvůli nedostatku pilotů. To podle Váradiho způsobilo společnosti obrovské škody. „Jde o poškození dobrého jména značky a také finanční škody, protože musíme cestujícím zaplatit kompenzaci,“ dodal.
Piloti se však vůči necitlivému chování šéfa Wizz Airu ohradili a Odborový svaz pilotů vyzval Evropskou agenturu pro bezpečnost letectví (EASA), aby jednala v souvislosti s Váradiho brífinkem. Evropská asociace kokpitů uvedla, že nutit unavené piloty a posádku, aby létali, je „jako předat klíče od auta opilému řidiči“.