Nové rozložení palubní desky, které kombinuje 3 obrazovky, bude k dispozici za příplatek pod názvem MBUX Superscreen.
Stalo se již zvykem, že Mercedes-Benz představuje ty největší novinky postupně a většinou začíná interiérem. Jelikož zbrusu nová třída E patří mezi ty nejdůležitější a historicky nejslavnější modely trojcípé hvězdy, nemůže tomu být jinak ani tentokrát. Nové „éčko“ je největší novinkou německé prémiové automobilky letošního roku. Na úplné odhalení si ještě musíme počkat, už nyní ale poznáváme novou generaci tradičního zástupce vyšší střední třídy zevnitř.
Palubní deska nové třídy E představuje jakousi kombinaci rozložení ze tříd C, respektive S a z elektrických modelů EQE či EQS. Éčko totiž dostalo 3 velké obrazovky, nejde však o plnohodnotný Hyperscreen, protože 12,3" digitální budíky nejsou součástí samotného panelu obrazovek zalitých za sklem, na kterém jsou navíc samotné displeje o něco menší (rozměry zatím neznáme). Nové rozložení, které kombinuje 3 obrazovky, bude k dispozici pod názvem MBUX Superscreen.
Novinkou je i jinak ztvárněný středový tunel, ze kterého zmizela většina fyzických ovládacích prvků. Velice elegantním dojmem následně působí výdechy ventilace, které se nenápadně táhnou téměř celou šířkou palubky.
Třída E s označením W214 tak sice disponuje trojicí rozměrných displejů, palubní deska však přece jen působí méně futuristickým a více elegantním dojmem. Z fotografií lze vyčíst, že velkými změnami projde i samotný infotainment MBUX. Zatímco grafika a možnosti zobrazení budíků se pravděpodobně změní jen decentně, středový displej nabídne modernizované prostředí, kde uživatele čekají nové barevné ikony hlavního menu.
Infotainment bude přímo podporovat spuštění aplikací třetích stran – umožní to nová vrstva systému, díky které je možné stáhnout a spustit aplikace jako TikTok, Zoom či Angry Birds. Prostřednictvím jednoho uživatelského rozhraní tak bude možné na displeji uprostřed a před spolujezdcem hrát hry, sledovat sociální sítě či streamovat. Umožní to i volitelná vestavěná kamera uprostřed palubní desky, která je standardem při zvolení rozhraní MBUX Superscreen.
Jedná se tak o novou nástavbu, jakou dosud nemají ani vlajkové lodě značky, třída S či EQS s Hyperscreenem. V interiéru samozřejmě převládají prémiové materiály, četné zastoupení náladového osvětlení a různé komfortní prvky výbavy, které zpříjemní jízdu celé posádce. Chybět nemůže inteligentní hlasové ovládání, prvky rozšířené reality či rozměrný head-up displej. Dříve či později můžeme očekávat, že Mercedes-Benz upozorní také na sedadla, jejichž komfort a anatomické tvarování je odjakživa doménou třídy E.