Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tento článek je PR zpráva společnosti Always.
25. července 2023 16:00
Čas čtení 2:39
Sponzorovaný obsah

Mají sny i talent, přesto musí skončit. Proč Češky v pubertě končí se sportem?

Mají sny i talent, přesto musí skončit. Proč Češky v pubertě končí se sportem?
Zdroj: Always
SPORT
Uložit Uložené

Dvojí metr je ve sportu i dnes docela běžný.

Mladé talentované dívky často přestanou v pubertě sportovat. Důvodů je několik: nízké sebevědomí či negativní reakce na tělesné změny v pubertě při sportování. Častou stopkou v jejich rozjeté sportovní kariéře je i omezený rodinný rozpočet, kvůli kterému se dívky často musí vzdát svého snu. Proto se značka Always ve spolupráci s Českou olympijskou nadací rozhodla podpořit mladé sportující dívky, aby se kvůli svému okolí nebo financím už nemusely vzdávat svých snů a radosti z pohybu.

zjisti víc

Ambasadorkou kampaně Always s názvem Udrž ji ve hře je úspěšná hokejistka Natálie Mlýnková, která mohla díky podpoře České olympijské nadace během dospívání ve sportu pokračovat, a dokonce si splnila svůj celoživotní sen –⁠ účast na olympijských hrách. Stala se tak prvním dítětem, které Česká olympijská nadace podpořila a které se dostalo až na tuto největší sportovní událost světa.

Je důležité nevzdávat se svých snů a naopak toho využít jako další motivace. Ukázat všem pochybovačům, že se mýlí. Všechny ty špatné a těžké chvíle se nakonec vyplatí, ať už ve sportu, nebo v životě.

„Sport a konkrétně hokej pro mě znamenají úplně všechno. Často slýchám lidi kolem sebe říkat, že tím sportem prostě žiji. A ono tomu tak opravdu je. Nedokážu si představit, co jiného bych dělala. Díky sportu jsem dnes tím, kým jsem. Naučil mě disciplíně, respektu, pracovitosti, správnému přístupu, inspiraci a zábavě. Mimo jiné mi dal přátelství, rodinu a vzpomínky na celý život,“ konstatovala hokejistka.

natálie mlynková, always
Zdroj: Always

Dvojí metr v mužském světě

Sport byl součástí jejího života od útlého dětství. „Moji rodiče chtěli, abych uměla základy a měla přístup k různým druhům sportu. Naučila jsem se lyžovat, plavat, bruslit, jezdit na kole, házet, kopat, chytat míč,“ zavzpomínala si úspěšná sportovkyně, která se k hokeji dostala už jako tříletá. Přestože sport milovala, s věkem to postupně začalo skřípat.

Za nejnáročnější Natálie považuje sportování v období puberty a dospívání. Přemýšlela někdy nad tím, že by se sportem skončila? „Myslím si, že v podpoře dívek jsou mezery. Sama jsem to zažila, když jsem vyrůstala jako jediná holka v týmu s chlapci. Bohužel se stále nic nezměnilo, od mladších dívek to slýchám dodnes. Opravdu bych si přála, aby holky byly brány stejně vážně a se stejným respektem jako chlapci, ale tam ještě nejsme. Je ale super vidět, že se to někde ve světě začíná po malých krůčcích měnit. Dívky si to zaslouží, potřebují dodávat sebevědomí a podporu!“

always, natálie mlynková
Zdroj: Always

Natálie si dokonce vzpomíná na momenty, kdy musela bojovat nejen s vlastním sebevědomím, ale také s okolím. Trenéři, kteří ji měli podporovat, stáli proti ní. „Byly tam opravdu obtížné chvíle, hlavně v období puberty. Vyrůstala a hrála jsem s chlapci, což není snadné pro žádnou dívku. Někdy se stávalo, že proti mně byli kluci a někdy i trenéři,“ uvedla a dodala, že nejednou zažila chvíle, kdy byli chlapci upřednostňováni. Podle hokejistky se toto děje i v jiných sportech a je důležité o tom mluvit a měnit to.

Dívky potřebují podporu

Značka Always, jejímž heslem je dodávat ženám sebevědomí, se proto rozhodla dospívající dívky podpořit, aby už žádný talent nezůstal nevyužitý a žádný sportovní sen nesplněný. Pokud i tobě záleží na tom, aby mladé dívky nepřicházely o možnost sportovat, podpoř je v rámci nové kampaně značky Always. Stačí, když si během července zakoupíš produkty Always v drogeriích DM. Svým nákupem automaticky přispěješ České olympijské nadaci, která vybranou částku použije na podporu dívek. Příspěvek poputuje dívkám ve věku 11 až 18 let, a to například formou příspěvku na soustředění, kempy, sportovní pomůcky, oddílové příspěvky a jiné nezbytnosti, které tyto dívky potřebují.

always, natálie mlynková
Zdroj: Always

„Jako dlouholetý partner České olympijské nadace a top partner Mezinárodního olympijského výboru máme radost, že můžeme opět pomoci mnoha talentovaným dívkám udržet je u sportu a plnit jim jejich sny,“ řekl Neven Kružljak, marketingový ředitel Procter & Gamble.

„Vážíme si partnerů, díky kterým jsme mohli pomoci téměř 4 000 dětem, které by jinak musely z finančních důvodů skončit se sportem. Důvodů, proč dospívající dívky musí sportování omezit, je však mnohem více, proto vítáme jakoukoli aktivitu, která je ve sportu podpoří,“ poděkovala Veronika Opršalová, ředitelka České olympijské nadace.

Domů
Sdílet
Diskuse