Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
včera 20. března 2025 v 14:30
Čas čtení 5:18
Tereza Kopecká

„Od malička mě to přitahovalo k vůním.“ Povídali jsme si s kreativní ředitelkou Rituals. Co radí mladým?

ZAJÍMAVOSTI GENERACE Z KOSMETIKA A PÉČE O KŮŽI PRÁCE ROZHOVOR
Uložit Uložené

S kreativní ředitelkou Dagmar Brusse, která působí ve společnosti Rituals už víc než dekádu, jsme probrali filozofii značky, rozdíly mezi prací Gen Z a boomers, ale i kreativní procesy.

Rituals začal před 25 lety jako malá holandská značka a nyní má víc než tisíc obchodů po celém světě. Jejich vlajková prodejna House of Rituals v rozlehlé historické budově v centru Amsterdamu nabízí vše od meditačních workshopů po hydromasáže a Mind oasis, kde si můžeš dopřát „masáž mozku“. Jejich obchody ale najdeš i u nás.

Nedávno uvedli na trh The Dream Collection, která voní po šeříku a dřevinách. S Dagmar jsme se sešly po představení limitované edice Dream na globálním eventu v Amsterdamu a popovídaly jsme si o vývoji nové kolekce, udržitelnosti, gen Z i filozofii.

Rituals Cosmetics
Rituals Cosmetics Zdroj: Rituals Cosmetics


Jak byste popsala filozofii značky Rituals? 

Myslím si, že ve zkratce je filozofie brandu o holistickém wellbeingu. Soustředíme se na wellbeing našich zákaznic a zákazníků, ale také na wellbeing naší planety. Naší snahou je budovat brand, který bude tak udržitelný, jak jen je to možné.


V jádru chceme prostě vytvářet okamžiky štěstí v lidských životech. Když se nad tím zamyslíte, za posledních dvacet pět let jsme prodali, řekněme, gazilion sprchových pěn. My za tím ale vidíme něco trochu jiného, pokaždé, když si vlezete do sprchy s jednou z našich pěn, je to okamžik štěstí, protože vás zasáhne vůně i textura. A nezáleží na tom, jakou kolekci si vyberete. Je to zážitek, když se gel transformuje do pěny. Ale nejenom naše sprchové pěny, také interiérové parfémy a další výrobky pomáhají lidem o sebe trochu víc pečovat. 

Nová kolekce přichází se spoustou nových produktů jako je tělová pěna nebo ledový čaj, jaká kreativní myšlenka za nimi stojí? 

S touto kolekcí jsme se soustředili na smyslové vnímání. Sprchovou pěnu jsme zaměnili za šlehačku, která je úplně jiná. Je jako obláček. Opravdu jako šlehačka. A je to mnohem zábavnější, protože běžně musíte smíchat gel s vodou, ale šlehačka je fluffy hned. Není to cool, že si můžete někomu dopřát moment radosti díky jednomu použití jednoho produktu? Protože když použijete obyčejné mýdlo, splní to samozřejmě účel, ale je to trochu méně radostné, unikátní.

Nevím, jestli to byl účel, ale zdá se mi, že nová kolekce cílí více i na mladší generace, ať už vůní, balením nebo i barvami. Je to tak?

Ano, je to pravda. Myslím si, že jsme se snažili vyjít vstříc i mladším generacím. Když se podívám deset let dozadu, Rituals byl hlavně pro matky a starší generace. Viděla jsem to i u svých dětí, když jsem jim řekla, jestli nechtějí sprchové pěny jako dárek pro kamarádstvo, odpověděly mi: „Ne, mami, to je dárek jako pro mámu, nechci jim to dávat.“

Doporučeno
Work-life balance není lenost a kritika má dávat smysl. Pracovat s gen Z není peklo, boomers to jen nepochopili Work-life balance není lenost a kritika má dávat smysl. Pracovat s gen Z není peklo, boomers to jen nepochopili 17. března 2025 v 14:30

Takže je hezké teď vidět, jak si Gen Z všímá drobností, u kterých jsme nečekali, že se stanou virálními. Například balzám na rty Teddy (pozn. redakce: hnědý odstín balzámu na rty). Stačil jediný nový odstín u balzámu na rty, který byl v našich kolekcích už roky. Tento jeden nový odstín najednou úplně vybouchnul. Vidím v tom, že Gen Z se nenechá ovládat tím, jak značky samy sebe definují. Hledají si své vlastní oblíbené produkty. A jakmile se pustí do hledání, můžeme jim trochu pomoct.


Odkud čerpáte inspiraci během kreativního procesu? 

Myslím si, že mi ji dává život sám. Nemusím chodit na veletrhy. Nemusím sledovat trendy. Jsem velmi intuitivní člověk. Nevím, kde se to bere. Stačí otevřít oči, inspirace je všude. Vážně nemusíš jezdit do Indie nebo do Ameriky, navštěvovat veletrhy a konference, protože když jdeš na konferenci o trendech – většinou jsou ty trendy už skoro pryč. Myslím si, že pokud chceš být skutečně napřed, musíš poslouchat své pocity a intuici.


Váš brand se skládá z kolekcí založených na rituálech, odkud přišla tato myšlenka?

Od počátku jsme se inspirovali antickými tradicemi. S modernějšími kolekcemi a limitovanými edicemi jsme ale o něco odvážnější. Všechny naše výrobky by se měly vztahovat k wellbeingu, ať už je to krém nebo cokoliv jiného. A to neznamená jen wellbeing ve smyslu, že sedíme celý den na jóga matce, znamená to wellbeing v běžném životě. Vzít si čas pro sebe sama a najít si momenty klidu, jelikož žijeme ve světě, který je všechno, jen ne klidný a pozitivní. Chceme naše zákaznictvo povzbudit a poskytnout mu pozitivní zážitky. Ty jsou moc důležité.

Rituals Cosmetics
Rituals Cosmetics Zdroj: Rituals Cosmetics


Přestože se trendům v rámci udržitelnosti vyhýbáme, zajímá mě, všímáte si teď v oblasti wellness, wellbeingu nebo péče o tělo nějakých trendů, které se vám líbí? 

Moc se mi líbí holistický přístup. Protože wellbeing není něco, co můžeš vytlačit z lahvičky krému. Je to životní styl. Zahrnuje tedy mnohem více než jen produkt. A doufám, že se objeví trend, který se bude zaměřovat víc na celek, na to holistické pojetí. Většina lidí se totiž zaměřuje na tělo a mysl, ale často se už neobracíme do svého nitra. Nevíme, kdo jsme. A to je podle mě důležité, protože pokud se chcete cítit kompletní a cítit se dobře, musíte se zabývat třemi částmi. Nejen fyzickým zdravím, ale i mentálním a emocionálním. To je ten zlatý trojúhelník.


Ten největší zdroj wellbeingu je v tobě samé*samém. Musíš ho najít a zaměřit se na něj. Máme schopnost se uzdravovat, ale musíme se umět otevřít sami sobě, přírodním silám a energiím kolem sebe. Doufám, že se tato myšlenka dostane i do mainstreamu. A o to se snažíme i v našem magazínu Art of Soulful Living, chceme, aby se ze spirituality stal mainstream. Protože ta neexistuje mimo tělo a mysl, je také naší přirozenou součástí.

Jak jste se dostala k vaší práci?

Od malička mě to přitahovalo k vůním, jako bych na nich byla závislá. Když moje maminka vyprala prádlo a dostatečně nevonělo, šlo znovu do koše. Mám nespočet parfémů a vždy se snažím najít něco nového a speciálního. No ale jak jsem se dostala do Rituals… začala jsem pro ně kdysi dělat researching a pak jsem začala i psát. Řekli mi: „Píšeš moc hezky, nechceš toho pro nás dělat víc?“ Přes copywriting jsem se pak dostala na social media a tam mi došlo, že můžeme dělat spoustu věcí mnohem lépe. Najímali jsme si externí firmy na práci, kterou bychom měli dělat interně. Takže jsme zjistili, co všechno potřebujeme a vytvořili jsme interní brand agency, můj nynější tým. Všechno to ale začalo láskou k vůním a k našim produktům. 


Vidíte nějaké rozdíly v tom, jak pracuje Gen Z v porovnání se staršími generacemi?

Myslím si, že jsou na ně lidé často moc přísní a je na ně vyvíjen velký tlak. Potýkají se s více problémy než my. Když si uvědomím, že už dnes se jeden z pěti lidí, a platí to i mezi nejmladšími, potýká s depresí... Jak je to možné? Žijeme ve světě, kde je možné všechno, a nedokážeme pomoct mladým lidem?


Doufám, že najdou hlavně svůj vnitřní klid. A to je možná i důvod, proč jsou tak dychtiví prozkoumat všechny duchovní věci, jako je astrologie, tarot, vesmír, sjednocení a tak dále. A já jsem pro, protože i mě to samozřejmě zajímá. Myslím, že jejich potřeba poznání je větší. Nejen protože jsme v mnoha krizích, celý svět se hroutí a všichni jsou negativní. 

Doporučeno
Roman pilotuje balóny: Přistáli jsme na vojenském cvičení tanků. Kolem nás byla nevybuchlá munice Roman pilotuje balóny: Přistáli jsme na vojenském cvičení tanků. Kolem nás byla nevybuchlá munice 17. března 2025 v 7:00

Co byste vzkázala Gen Z a Gen A, generacím, které jsou právě na začátku svých kariér?Řekla bych jim, aby se striktně nedrželi nastaveného plánu. Je skvělé mít cíle, ale pokud máš jen jeden cíl, zavřeš si spoustu dveří. Zůstaň otevřený*á, zůstaň zvědavý*á. A hlavně, zkus najít něco, co ti rozbuší srdce. Něco, co oživí tvoje nadšení. To ale neznamená, že musíš dát hned výpověď, když se ti tvoje práce nelíbí. Je to i o vytrvalosti. Občas musíš zůstat v práci, která není až tak dobrá, aby ses mohl*a posunout dál, k něčemu lepšímu.

Rituals Cosmetics
Rituals Cosmetics Zdroj: Rituals Cosmetics

Jakou radu byste dala svému 25letému já?

Řekl bych: „Uvolni se.“ Život není tak vážný. To mi došlo až později. Vždycky jsem sice milovala zábavu, ale pocházela jsem z rozvedené rodiny, a už když jsem byla mladší, tak jsem s sebou táhla jakousi vážnost. Pomohlo mi to růst, ale teď si říkám, že život nemusí být jenom závažný, přísný. Je taky o zábavě a o tom, jak co nejlépe využít každý den, který tady máme. Můžeš si vybrat, zda jej strávíš lehčím způsobem, nebo se můžeš rozhodnout pro utrpení a smutek.

Domů
Sdílet
Diskuse