Z Affalterbachu se na svět prodraly dvě V8čkové bestie, které chtějí smést z běžných i okruhových cest konkurenci.
Mercedes-Benz poslední období rozbaluje svou modelovou ofenzívu, vždyť s odstupem jen několika měsíců jsme poznali nové GLC, modernizací prošla třída A, teprve nedávno se ukázalo nové kupé třídy C, krátce na to špičkový Mercedes-AMG C 63 (S) Coupé, no a jen pár dnů zpět jsme přivítali ultra-luxusní kabriolet třídy S. V obdobném duchu se ponesou i následující měsíce, protože trojcípá hvězda již ve velkém připravuje silniční AMG GT3, GLC v stylovější variantě s dodatkem Coupé, ale i facelift SLKčka, které přijde v duchu avizovaných změn jmen jako SLC, většího SL, velkého GL (nově GLS), no a třešničkou na dortu v blízké budoucnosti bude zcela nová třída E. V současnosti se však většinová pozornost soustředí právě na novou Cčkovou karosářskou verzi, která se světu poprvé ukáže již brzy na autosalonu ve Frankfurtu. Třída C v elegantně a zároveň sportovně střižené verzi Coupé je ve všech směrech větší než předchůdce, zároveň díky sportovnímu podvozku nižší o 15 milimetrů vůči sedanu/kombi. Motorová paleta bude do většinové míry shodná s ostatními karosářskými provedeními, pokud se tedy bavíme v rovině běžných provedení poznáváme následující - C 180, C 200, C 250, C 300 a C 220d, C 250d.
Pokud ale padne řeč na vrcholné verze AMG, po 19. srpnu se již situace změnila, neboť na světlo světla se prodrala dvojice očekávaných top modelů - C 63 Coupé a C 63 S Coupé. Nové sportovní kupé z Affalterbachu tedy nabídne po vzoru sedanu a kombi opět dvě výkonnostní verze, v té základní počítá 4litrová V8čka s výkonem 350 kW / 476 koní a točivým momentem 650 N.m, zatímco model S má pod kapotou až 375 kW / 510 k & 700 N.m 510koňová varianta zdolá stovku, i přes váhu 1800 kg, již za 3,9 sekundy a za přítomnosti paketu AMG Driver's Package dokáže uhánět rychlostí 290 km/h. Snad nejviditelnější změnou, tedy pokud pomineme přítomnost agresivnějších nárazníků a všech těch náležitostí kolem nich, je fakt, že v případě AMGčkových kupátek došlo k rozšíření vozidla o 64 milimetrů vpředu a 66 mm vzadu. Kromě toho, k nárůstu došlo i v případě kapoty, která je delší o 60 mm. Nově, jak tomu je zvykem u značky v době příjezdu novinky na trh, poznáme speciální úvodní paket Edition 1, v jehož rámci mohou AMGčka počítat s karbon-keramickými brzdami, tradičním balíčkem AMG Aerodynamics, který obohatí exteriér o přední splitter, četné křidélka a výraznější prahy a zadní odtrhovou hranu. Společnou doménou E1ky bude speciální matný šedý lak Magno Selenite Grey doplněný o kontrastní žlutý polep a žlutý prstenec na černých discích. V interiéru najdeme sportovní sedadla AMG Performance a kožené čalounění se žlutým prošíváním.
Onen lak, stejně tak i žluté pásy nebyly navrženy jen tak, odkazují totiž na závodní speciál C 63 Coupé DTM pro nadcházející sezónu 2016 závodů DTM. Jeho odhalení nastává spolu s výše popsaným balíčkem Edition 1 pro silniční verze. Jeho podstatou je o poznání níže zasazená karoserie, která nabrala díky vystouplým blatníkům a nápravám značně do šířky. Kompletně překopaný exteriér (z většinové části vyrobený komplet z karbonu) dle specifikace DTM obohacuje přepracovaný přední nárazník, zadní difuzor, rozměrné přítlačné křídlo a několik aerodynamických detailů, zajišťujících obecně lepší stabilitu a celkovou aerodynamiku. Pod vysunutými blatníky se nacházejí 18" kola s pneumatikami o rozměrech 300/680 vpředu a 320/710 mm vzadu. Pod kapotou z uhlíkových vláken trůní zase 4litrový osmiválec, v tomto případě je však naladěn na výkon 360 kW 490 koní a 500 N.m. Sílu výhradně na zadní kola posílá 6stupňová sekvenční převodovka. Podrobné rychlostní parametry zatím nebyly zveřejněny, pokud ale vezmeme v úvahu skutečnost, že okruhový speciál váží jen 1120 kilogramů, není pochyb o zajímavých číslech.