I letošní letní sezóna potvrdila, že i pro domácí car spottery to neznamená nic jiného, jen ráj na zemi!
Léto je už pomalu za námi, tedy minimálně počasím, za chvíli už i kalendářově, a tak ty největší, především supersportovní automobilové skvosty dříve či později jejich majitelé začnou schovávat do svých rezidencí či podzemních garáží hotelových komplexů. Je tak nejvyšší čas si shrnout to, co letošní opravdu teplé počasí přineslo pro fanoušky naší stránky Exkluzivní vozy z českých a slovenských silnic, protože právě toto období je, možná pro někoho kupodivu, i u nás car spotterským rájem. Po pár měsících vám tedy přinášíme další, v pořadí již sedmý, z toho druhý letní díl, ve kterém vybíráme další dvacítku těch největších zajímavostí námi akceptované kategorie za poslední období. Zejména ti z vás, kteří sociálním sítím neholdují s takovou pravidelností určitě i toto pokračování ocení, nakolik nejednou se stane, že hned několik exkluzivit této skupině našich fanoušků prostě unikne.
Ještě předtím, než přejdeme k samotné dvacítce skvostů, které vybrat nebylo mimochodem ani tentokrát jednoduché, na stránce se totiž objevilo opravdu velké množství exemplářů, si alespoň zběžně přibližme poselství celého projektu. Ten je familiárně známý také jako exkluzivitaciest, a to zejména na našem Instagramu, kde je do dnešního dne tímto hashtagem označeno již několik tisíc fotek. Gro naší aktivity se ale soustředí na modré sociální síti, kde jde o stránku jedinečného obsahu (odstupem času vzniklo pár kopírek, takže v současnosti jediná stránka svého druhu a rozměrů v dané kvalitě), reprezentujícího přidávání autentických fotografií z našich cest na každodenní bázi (opravdu jsme od založení nevynechali ani jeden den). Jejich pointou jsou nová či stará známá vozidla z kategorie luxusních, sportovních, exotických či jinak zajímavých a netradičních automobilů. Do dnešního dne tak na jednom místě najdete více než 1300 kvalitních, námi upravovaných fotografií (!), přičemž připomínám, zejména pro nové fanoušky, že pro lepší přehled a hromadné prohlížení jsme už dávno vytvořili alba sdružující jednotlivé spoty podle značek. Pěkný progres a příval nových fanoušků a známých světových car spotterů hlásí i zmíněný Instagram, proto pokud se s tvým úlovkem nechceš s námi podělit (respektive ho kvůli nedostatečné kvalitě nezveřejníme), klidně použij alespoň náš hashtag #exkluzivitaciest, který expanduje stále více i do světa . Těšíme se.
Slov bylo prozatím víc než dost, otevřeme si fotogalerii 7. pokračování.
Audi R8
motor: 4.2 V8, 420 k & 430 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Jirka Sedli Sedlacek Photogallery
Audi RS6 Avant DTM by Stertman Motorsport AB (bývalý majitel Jon Olsson)
motor: 4.0 V8, 900+ k & 700+ N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Tomáš Dvořák
Bentley Continental GT Speed MY 2016 (jediné na SK)
motor: 6.0 W12, 635 k & 820 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Gabriel Dz.
Bugatti Veyron Sang Noir (na světě jen 15 kusů)
motor: 8.0 W16, 1001 k & 1250 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Ales Chytracek Photography
Ferrari 458 Speciale
motor: 4.5 V8, 605 k & 540 N.m, lokalita: Trenčín, autor: fanoušek Michal V.
Ferrari 488 GTB
motor: 3.9 V8, 670 k & 760 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Ales Chytracek Photography
Ferrari F12berlinetta
motor: 6.3 V12, 740 k & 690 N.m, lokalita: Poprad, autor: fanoušek Jaroslav S.
Ford Mustang Shelby GT500 + úpravy
motor: 5.8 V8, 671 k & 855 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Adam P.
Ford Mustang GT MY 2016
motor: 5.0 V8, 426 k & 529 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Štefan C.
Před zbytkem fotografií připomínáme i předešlé díly, v nichž nouze o pořádné exkluzivitky v žádném případě nebyla také. Zároveň minulé, především ty úvodní články vám jakž takž přiblíží to, jak to u nás s postováním záběrů funguje, abychom se vyhnuli zbytečným komplikacím či nedejbože konfliktům, neboť upřednostňujeme kvalitu nad kvantitou, a to někteří z vás bohužel nedokážou občas pochopit. Třeba proto i zde napsat, že si vyhrazujeme právo vaše zaslané fotografie nepoužít/nezveřejnit, protože ve stádiu v jakém jsme teď, si můžeme opravdu z čeho vybírat, navíc, množství exemplářů nám z jednoho místa nejednou posílá hodně z vás najednou. Platí však staré známé, pokud jde o opravdu pěkný kousek zachycený na kvalitní fotografii (nepotřebuješ zrcadlovku, min. 70% fotek na stránce je cvaknutá náhodně smartphony, pro jistotu si ale zveřejněné fotky prohlédni, abys věděl o asi jaké kvalitě je řeč) rádi ho dříve či později použijeme. O mimořádně exkluzivních spotech není pochyb, ty jdou na stránku vždy prioritně. Na závěr znovu dodávám, že stránka vznikla za účelem spojit lidi se stejnou zálibou a vytvořit tak jedinečnou komunitu, jinými slovy stránka vznikla a stále působí formou od fanoušků pro fanoušky, nekomplikujme si proto soužití zbytečnostmi.
Prohlédni si zbývající fotografie.
Lamborghini Huracán LP610-4
motor: 5.2 V10, 610 k & 560 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Tomáš Dvořák
Lamborghini Murciélago LP640 Roadster
motor: 6.5 V12, 640 k & 660 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Jano D.
Lamborghini Aventador LP700-4 | Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Performante
motor: 6.5 V12, 700 k & 690 N.m | 5.2 V10, 570 k & 540 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Tomáš Dvořák
Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce | Porsche 918 Spyder
motor: 6.5 V12, 750 k & 690 N.m | 4.6 V8 + elektromotor, 887 k & 1273 N.m,
lokalita: Boľkovce pri Lučenci (Power Fest), autor: fanoušek Ladislav B.
Maybach 62S + úpravy
motor: 6.0 V12, 630 k & 1000 N.m (!), lokalita: Praha, autor: fanoušek Ales Chytracek Photography
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
motor: 6.2 V8, 571 k & 650 N.m, lokalita: Martin, autor: fanoušek Róbert Š.
Mercedes-Benz SLR McLaren + úpravy
motor: 5.4 V8, 757 k & 950 N.m, lokalita: Slovakia Ring, autor: MARTINZMARTINA
Mercedes-Benz S 65 AMG Long (první na SK)
motor: 6.0 V12, 630 k & 1000 N.m (!), lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Gabriel Dz.
Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé (první na SK)
motor: 6.0 V12, 630 k & 1000 N.m (!), lokalita: Púchov, autor: fanoušek Michal J.
Porsche Cayman GT4 (první na SK)
motor: 3.8 B6, 385 k & 420 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek supercarslovakia
Porsche 911 Turbo S Cabriolet
motor: 3.8 B6, 560 k & 700 N.m, lokalita: Punat, Krk, Chorvatsko, autor: fanoušek 911turboS
Pro exkluzivní automobily z českých a slovenských silnic sleduj oficiální fb stránku!