Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
1. března 2016 10:08
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!

TECH
Uložit Uložené

Nástupce slavného a zároveň stále rekordního Veyronu se odhaluje v Ženevě.

Posledním únorovým dnem oficiální cestou, i když víceméně jen prostřednictvím hrstky firemních večírků, začíná letošní autosalon v Ženevě. O jeho několika podstatných novinkách jsme vás již stihli informovat, respektive uděláme tak v následujících dnech, v mnoha směrech však tím největším trhákem nejdůležitějšího automobilové události roku je nové Bugatti Chiron. Nástupce proslulého Veyronu, který je mimochodem nadále držitel hned dvou světových rekordů v maximální rychlosti zapsaných v Guinessově knize rekordů, po dnešním dni již není tajemstvím, protože došlo k velkolepému představení, které doprovázela na informace bohatá prezentace.


Přivítejme proto auto všech aut, tedy nejvýkonnější, nejrychlejší, nejluxusnější a zároveň nejexkluzivnější sériový sportovní vůz planety, jehož jméno odkazuje na legendárního závodníka a někdejšího firemního jezdce - Louise Chirona. Největší highlight prostor velkolepého Palexpa má navázat na úspěchy a kvality Veyron, má však posunout ním definované hranice ještě dále. Tak o nejnovějším Bugatti ostatně mluví i sám prezident společnosti, který prohlásil: „Chiron je výsledkem naší snahy překonat sami sebe.“ Navíc dodal, že jejich nejnovější počin stojí na limitu současného automobilového průmyslu a v této chvíli již není dále co zlepšovat. S čím máme tedy to dočinění?

Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!

Veškerá pozornost se obrací za prostor za dvoučlennou posádkou, kde trůní obrovská 8litrová W16 se čtveřicí (!) turbodmychadel, které agregát přeplní ve dvou stupních. Výsledek je famózní - 1 103 kW / 1 500 koní a dechberoucí točivý moment ve výši až 1600 N.m ve spektru od 2000 - 6000 otáček za minutu! Motor známý z Veyronu dostal nové vstřikování, mezichladiče, karbonové sání, větší turba, nově vyvinuté výfukové potrubí či až šestici katalyzátorů. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, zajímavostí přitom je, že pohon všech čtyř kol má elektronické řízení, které údajně v tom správném režimu umožňuje řidiči s vozem driftovat.


Superrychlé Bugatti však mezigeneračně přibralo, a to konkrétně o 155 kilogramů, jelikož Chiron váží až 1 995 kg. Rychlostní parametry šokují také - akceleraci z 0-100 km/h zvládne Chiron za méně než 2,5 sekundy, na dvoustovce je za méně než 6,5 sekundy, no a přes třístovku se přehoupne jen za necelých 13,6 sekundy! Maximální rychlost je omezena na 420 km/h s tím, že jde o omezení skrz používání pro běžné silnice. Kolik by doslova letěl Chiron bez něj je sporné. 420 přitom tento stroj dokáže atakovat jen v tom nejsportovnější režimu pod názvem Top Speed, který bude možné aktivovat pouze po odemknutí (půjde pravděpodobně o kód klíče). Kromě něj je na výběr mezi režimy Autobahn, Handling, Lift a Auto, kdy je však maximálka omezena na 380 km/h. Ke zlepšení došlo i v případě šetrnosti paliva, jelikož kombinovaná spotřeba při běžném používání by měla klesnout pod 20 l/100 km.

Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!

Exteriér sází na charakteristické prvky a základní řešení karoserie, které jsme poznali formou nedávného virtuálního konceptu Vision Gran Turismo, který vznikl pro účely hry Gran Turismo 6. Čelním partiím dominuje skutečně přísná maska, jakési zatažené světlomety sestávající ze čtveřice zvláštních čtverečních full-LED částí. Nejen z profilu si Chiron zachovává tradiční siluetu opět minimálně dvoubarevné karosérie, která se podobá ať už na svého předchůdce, ale i onen koncept. Netradičně řešené jsou zadní partie s horizontálně orientovanou linií zadních světel, které jsou prakticky zcela nové a již během samotného představování citelně polarizovaly přítomnou veřejnost. Samozřejmě, v první řadě plní důležitou úlohu při celkovém větrání velkého agregátu, protože právě přes obrovské zadní plochy proudí teplý vzduch od motoru ven z vozidla. Vzadu nechybí rozměrné koncovky výfuků, jakož i výsuvné křídlo zlepšující nejen aerodynamiku, ale pomáhá i při brzdění. Chiron vystupuje citelně modernější, útlejší, lehčí (i když je těžší) a méně „neohrabaně“ jako tomu bylo víceméně dosud. Super/hypersport o rozměrech 4 544 x 2 038 x 1 212 milimetrů stojí na 20" discích vpředu a 21" vzadu. Ty jsou obuty do speciálních pneumatik Michelin Pilot Sport PAX 285/30 ZR20 vpředu a 355/25 ZR21 vzadu. O brzdění se starají brzdy s 420, respektive 400milimetrovými kotouči a 8, respektive 6pístkovými třmeny.


Podstatně většími změnami prošel interiér, který vypadá nově skutečně luxusně a vzdušněji. Většina ovladačů se přesunula na nový multifunkční volant, za kterým se skrývají digitální budíky po stranách nebo tachometr cejchovaný až k hranici 500 km/h uprostřed. Fascinaci zhmotňuje i samotná cena. Už v „základě“ stojí Chiron od neuvěřitelných 2,4 miliónu €, přičemž zdaleka nejde o poslední slovo, protože znovu jsou v plánu všelijaké edice a verze, včetně té otevřené. Faktem ale je, že dohromady vznikne pouze 500 vozidel nesoucích název Chiron, přičemž už přes 150 z nich zná svého majitele.

Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!
Bugatti Chiron oficiálně: Auto všech aut má 8litrovou W16, 1500 koní a maximálku 420 km/h!

Domů
Sdílet
Diskuse