Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. března 2016 v 22:29
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech

TECH
Uložit Uložené

Supersport od Audi je připraven na léto.

Autosalon v New Yorku nabírá na reálnosti, a tak jsme v uplynulých hodinách poznali hned několik zajímavých premiér, které si rozhodně zaslouží pozornost. V případě Audi to hlavně platí pro novou generaci vozu R8, jenž při této příležitosti podle očekávání shazuje střechu a ke svému názvu přibírá dodatek Spyder. Průlomové designové změny ve srovnání s provedením kupé nečekejte, co je dobré, není třeba měnit, a tak vylepšovat ani není co, zvláště pokud se podíváme na krásné přední partie. Prakticky jedinou odlišnost kromě oné střechy a do stříbrného rámu zabaleného čelního okna, evidujeme jen v zadní části, kde se mezi podlouhlá světla nastěhoval černý panel, který bude pravděpodobně sloužit i na odvádění teplého vzduchu od motoru. Gro úprav pochopitelně spočívá v nové plátěné střeše, která se prostřednictvím elektrického mechanismu umí schovat do prostoru mezi motorem a kokpitem. Samotný akt vysouvání, respektive zasouvání střechy i tentokrát trvá přesně 20 sekund, přičemž je možné jej provést až do rychlosti 50 km/h. Mezigeneračně došlo k úbytku až 113 kilogramů, protože díky početnému použití hliníku byla nejen zajištěna o 50 % lepší tuhost karoserie, ale jako celek váží otevřený supersport jen 1612 kilogramů.

Vnitřek je shodný s klasickou verzí, co do činění tak máme s relativně futuristickým kokpitem, počítajíc s 12,3'' Virtual Cockpitem před řidičem, ale i zvukovým systémem Bang & Olufsen Sound System s 13 reproduktory. Otevřený Spyder poznáváme v úvodu „jen“ ve verzi V10, na silnější vyhotovení si budeme muset asi ještě chvíli počkat. To však nic nemění na atraktivitě, protože ve svých útrobách, přesněji před zadní nápravou, schovává tato stylová audinka atmosférickou 5,2litrovou V10, kterou známe z koncernového Lamborghini Huracán LP610-4. Velký vidlicový agregát nabízí statečnou porci síly - 379 kW / 540 koní a 540 N.m, díky čemuž dokáže R8 s nebem nad hlavou vystřelit na stovku již za 3,6 sekundy a uhánět s větrem ve vlasech až maximální rychlostí 318 km/h. Zajímavostí je, že při běžné, čili většinou klidné jízdě, je přítomna technologie, která se stará o „odstavení“ poloviny válců, čímž je docílena i menší spotřeba - v kombinovaném cyklu by se hodnota měla teoreticky ustálit na hodnotě 11,7 l/100 km. O zpřevodování se samozřejmě stará známý 7stupňový automat S tronic, který pracuje za přítomnosti dvou spojek a sílu posílá na všechna čtyři kola. Mezinápravová spojka je přitom vybavena zvláštním chlazením, čímž se podle slov automobilky zcela předchází jejímu přehřátí a tedy odpojení.

Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Audi R8 Spyder V10: Nádherné křivky, 540 koní a 318 km/h s větrem ve vlasech
Domů
Sdílet
Diskuse