Český projekt SizeID nabízí zákazníkům pomoc při hledání správné velikosti oblečení a obuvi, což bývá často jedno z úskalí nakupování po internetu. Nyní se chystá expandovat i na další trhy.
Na domácí crowdfundingové platformě Fundlift se dnes objevil fashion projekt s názvem SizeID, který si klade za cíl usnadňovat všem příznivcům módy nakupování oblečení či obuvi přes internet. Častý problém pro on-line zákazníky dlouhé roky představoval výběr správné velikosti jednotlivých kousků oděvu, které nakonec dotyčnému nemusely sedět zrovna podle představ, nemluvě potom o situacích, kdy člověk nakupuje přírůstky do šatníku pro někoho ze svých bližních. Právě těmto úskalím se snaží SizeID předcházet.
Po zadání základních tělesných parametrů, konkrétní oděvní značky a druhu oblečení dokáže SizeID zákazníkovi doporučit co nejvhodnější výrobek. Systém pochopitelně počítá se skutečností, že velikostní tabulky různých výrobců bývají zpravidla více či méně odlišné, proto databáze SizeID obsahuje 360 značek, díky čemuž by měl nabídnutý produkt padnout jako ušitý na míru. Kromě několika eshopů je služba zároveň díky mobilní aplikaci využitelná také v tradičních kamenných obchodech.
Celý projekt spatřil světlo světa koncem roku 2014 a později se dále rozvíjel. V současné době se SizeID snaží prostřednictvím výše zmíněné kampaně získat od veřejnosti 3 miliony korun, z nichž se již velmi záhy podařilo vybrat více než čtvrtinu. Podporovatelé na oplátku získají investiční certifikát s úrokem 10 % p.a. (ročně). „Prostředky plánuje využít především na obchodní a marketingové aktivity, expanzi na zahraniční trhy a také pro další rozvoj služby jako takové,“ uvádí popis projektu na serveru Fundlift, kde naleznete řadu dalších podrobností. Službu SizeID při nakupování využívají desetitisíce zákazníků, jsi jedním z nich i ty?