Jmenuje se Alpha Dia a žije v německém Hamburku.
Člověk by si pomyslel, že v dnešní společnosti a v roce 2017 se již z našich životů pomalu vytrácí bezdůvodný rasismus a hloupé předsudky. Kauza společnosti Lidl vyvolala na internetu v posledních dnech obrovský rozruch poté, co se desítky Čechů seběhly na Facebook obchodního řetězce, aby vyjádřily nespokojenost s přítomností černošského modela v novém letáku. Na Facebooku padaly hrubé rasistické urážky nejen na samotného modela, ale i na celou černošskou populaci a ostatním lidem se ani nechtělo věřit, že takové názory může mít tolik Čechů. Samozřejmě, že informace o rasistických útocích se z Česka začaly šířit rychlostí blesku i do dalších evropských zemí a kauza Lidl se najednou stala populární i na Slovensku, v Maďarsku, Polsku nebo i v Německu, kde vlastně model žije.
Německému periodiku Frankfurter Allgemeine Zeitung se podařilo od modela získat krátký rozhovor na téma rasistických urážek a jak informovala Česká televize, byl z toho pořádně překvapený. Náš model se jmenuje Alpha Dia, momentálně má stále jen 24 let a pochází ze Senegalu, odkud i přišel do Evropy. V modelingové branži pracuje již několik let, vždyť předváděl už pro značky jako Prada či Dolce & Gabbana a jak sám přiznal, podobný rozruch založený na rasismu ještě v profesionálním životě nezažil. Tvrdí, že i v Německu se mu čas od času přihodí nějaká nepříjemnost na ulici či ve vlaku, když mu lidé uštědří nějaký hloupý komentář narážející na jeho barvu pleti, ale v rámci svých kampaní neměl žádný problém.
Na druhou stranu, občas se setká se společnostmi, které si namísto černošských modelů vyberou raději bělochy, aby si uchovaly tradiční tvář své značky. Alpha přiznal, že byl z reakce Čechů mimořádně šokován o to více, že se s českými kolegy setkává i při práci a nikdy obyvatele této země nevnímal jako rasisty. Model žijící v německém Hamburku proto nejraději pracuje v evropských metropolích jako Paříž či Milán, kde lidé umí jiné lidí s rozdílnou barvou pleti přijmout s větším respektem. Věříme, že Alpha na Česko a další země východní Evropy po tomto nepříjemném zážitku nezanevřel a možná svou nečekanou popularitu využije i k propůjčení tváře budoucí kampaně proti rasismu.