#followmasaryk je zábavný projekt brněnské univerzity.
Závěrečné termíny k podání přihlášek na vysoké školy se pomalu krátí a univerzity se snaží zlanařit maturanty tak, aby naplnily kapacity a zároveň přijaly studenty, kteří studium úspěšně absolvují a v budoucnu ji svými úspěchy budou zvyšovat prestiž. Svou roli zde hraje i kreativita, a přestože jsme se již několikrát v minulosti dočkali pokusů zábavnou formou nalákat nové žáky, ne vždy to dopadlo dobře. Letos nás však překvapila Masarykova univerzita v Brně, která se pro své cíle rozhodla využít toho nejvhodnějšího kandidáta v podobě prvního československého prezidenta T.G. Masaryka.
Na stránce vytvořené pro potřeby kampaně vytvořili sbírku zábavných GIFů, obrázků a krátkých videí. Za tímto kreativním konceptem stojí agentura Aetna a hlavním heslem projektu je Následuj Masaryka, tedy v jazyce sociálních sítí #followmasaryk. Cílem je zaujmout potenciální studenty způsobem jim vlastním. Skvělý je navíc fakt, že celý projekt poběží šest týdnů a po celou dobu budou tvůrci stránek zábavný obsah doplňovat, a tak nejde o jednorázovou záležitost, stránka se stále rozrůstá a máme tedy důvod navštěvovat ji opakovaně. Business developer agentury se nechal slyšet, že si původně hráli s myšlenkou dosazení Masaryka jako současného youtubera, takový nápad však brzy zavrhli a vydali se formou jednoduché zábavy, kterou si může kdokoli stáhnout a šířit po sociálních sítích. Masarykova univerzita nás svou kampaní rozhodně zaujala a mi jí dáváme palec nahoru.