Umělá inteligence AlphaZero je neporazitelná. Hru vůči ní už nedokáže vyhrát člověk ani program.
O některých umělých inteligencích zaměřených na šachy jsme již slyšeli a Google nás přibližně před rokem překvapil i umělou inteligencí schopnou porazit nejlepšího hráče ve hře go, která je výrazně náročnější než šachy. Do té doby probíhalo vše velmi intuitivně - umělá inteligence si ze své pozice naplánovala své tahy na několik kol dopředu a sledovala, co pro ni dopadne nejlépe. Umělá inteligence DeepMind, která byla použita právě na zápasy v go, však nemohla fungovat na podobném principu. Každý tah v go má totiž několikanásobně více možností než ten šachový a samotné tahy by mohly trvat i několik hodin.
Google tak vymyslel program, který se jednoduše vhodí do děje a neví, jak se co dělá, ale postupem času se učí z předchozích chyb nebo z toho, co dělá protihráč. Jen před několika hodinami ohromila svět informace o podobně fungující umělé inteligenci s názvem AlphaZero, kterou developeři naučili pravidla, ale žádné strategie. Prvních pár minut se jen snažila zjistit, co a jak funguje, ale v průběhu čtyř hodin byla schopna odehrát stovku solidních her proti programu s názvem Stockfish, což je nejinteligentnejší šachový program na světě. Zná všechny dosud vymyšlené a legitimní strategie a v podstatě dosud vládl šachovým programům.
Po stovce her se však AlphaZero stala neporazitelnou a každá hra končí její výhrou nebo remízou, kdy není možné udělat žádný vítězný tah. Jen za čtyři hodiny se tak umělá inteligence naučila, jak funguje jedna z nejtěžších her na světě a jak ji ovládnout a podle developerů není její uplatnění jen u stolních her, i když zatím nechtějí více prozrazovat. "Tento algoritmus by mohl řídit země, kontinenty, vesmíry!" prozradili vzrušeně.