Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
12. prosince 2017 12:02
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

McLaren vzdává hold závodnické legendě takovýmto extrémním počinem. Senna má 800 koní a skleněné dveře

TECH
Uložit Uložené

Za opravdu kontroverzním designem se skrývá technika, která novinku staví na úroveň hypersportu P1.

McLaren nám už nějaký ten měsíc naznačoval, že opět chystá velkou novinku. Více podrobností jsme neměli, zřejmé však bylo, že půjde o další z modelů Ultimate Series, tedy počin, který se zařadí bok po boku hypersportu P1. V uplynulý hodinách rouška tajemství opadla, protože McLaren oficiálně představuje extrémní model, který nese název Senna.

Původně se mluvilo o označení P15, což bylo jakési kódové označení novinky, nakonec však produkční verze ponese jméno legendárního brazilského pilota, jelikož právě Ayrton Senna svého času závodil pod záštitou této značky. Britové tak touto formou uctívají jednu z nejznámějších motoristických osobností. Pravdou však je, že supersport nepřijímá veřejnost úplně nejlépe, za což může jeho vskutku kontroverzní, až divný design. Zejména z profilu vypadá Senna zvláštně, automobilka však argumentuje, že prvořadá byla funkčnost.

Zajímavý detail nesou nejen zadní partie s vysoce umístěnými koncovkami výfuků, ale i boční dveře, kam designéři zapracovali materiál Gorilla Glass, tedy vysoce pevné sklo. Obdobně futuristicky působí i interiér, to nejpodstatnější se však skrývá pod povrchem. Technicky staví Senna na základech modelu 720S, srdcem novinky je tedy 4litrová V8 biturbo s výkonem 800 koní a 800 Nm.

To jsou skutečně pozoruhodné údaje, zejména pokud víme, že celek váží jen 1198 kilogramů. O přenos síly na zadní nápravu se stará dvouspojková převodovka, zatímco supersport stojí na pneumatikách Pirelli P-Zero Trofeo R a o brzdění se starají karbon-keramické brzdy. Přesné rychlostní parametry ještě neznáme, lidé ze zákulisí značky ale hovoří o šílených rychlostech. Senna má silniční homologaci, ale zároveň i astronomickou cenovku – začíná na 750 000 librách, to je bezmála 22 milionů korun. Zmínit ovšem musíme, že jistá část (neznámo kolik) z ceny poputuje na nadaci Ayrtona Senny. Vzniknout má 500 kusů, všechny jsou však údajně vyprodány.

Domů
Sdílet
Diskuse