Kalifornská společnost čelí mnoha žalobám.
Společnost Apple již za svou existenci zažila množství žalob. Občas šlo o legitimní stížnosti a obvinění, jindy ne, avšak nejnovější žaloba se zabývá marketingovou strategií kalifornské firmy.
Dvě osoby podaly žalobu na Apple v pátek v americkém státě Kalifornie, přičemž její hlavní myšlenkou je to, že nové iPhony nejsou ani zdaleka celé pokryté displejem, jak Apple s radostí propagoval.
Jedním z hlavních bodů žaloby je způsob, jakým Apple počítá množství pixelů na displeji. Své zákazníky podle žaloby zavádí, protože do kalkulace počítá i rohy, kam displej již nezasahuje, nebo samotný černý výběžek v horní části smartphonu.
Ve skutečnosti proto iPhone nemá tolik pixelů, kolik Apple propaguje ve svých katalozích, protože po odečtení nepoužitelných součástí jejich počet klesá pod oficiální hranici. Nejde o žádné obrovské rozdíly, ale i pár milimetrů může způsobit klamavou reklamu.
Na druhé straně, žaloba se zabývá také způsobem, jak Apple propagoval své nové zařízení XS a XS Max. Zatímco celý svět věděl, že loňský iPhone X má v horní části displeje výběžek, při propagaci modelů XS a XS Max Apple zvolil zavádějící vesmírné pozadí, které výběžek skrylo.
Zákazníci si proto mysleli, že Apple již technologicky pokročil a výběžku se zbavil, ale společnost je ve skutečnosti oklamala, protože po bližší prohlídce telefonu zjistili, že výběžek zůstal schválně ukrytý.
Samotná společnost zatím na otázky ohledně žaloby nereagovala. Osoby za ní stojící vyzývají zákazníky, kteří se také cítí podvedeni a oklamáni, aby se k ní přidali a společně mohli vyvinout na Apple dostatečný tlak, kterému nebude moci uniknout.