Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 4. 12. 2020 svátek má Barbora, Barbara

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Refresher - Rozhovory
7
Adam Novosad
15. duben 2019, 10:42
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Námořník Igor: Vozíme náklad za víc než 400 milionů korun, v každém přístavu na muže čeká nová žena (Rozhovor)

Igor pracuje na největších nákladních lodích světa.

Adam Novosad
15. duben 2019, 10:42
Námořník Igor: Vozíme náklad za víc než 400 milionů korun, v každém přístavu na muže čeká nová žena (Rozhovor)
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Strávit několik měsíců na obrovské nákladní lodi, vydělat slušné peníze, vrátit se domů a pak celý cyklus opakovat. Takto žije námořník Igor, který nepluje po našich řekách, ale ani po mezinárodní trase na Dunaji.

 

Igor se místo toho vypracoval na důstojníka těch největších nákladních lodí na světě, které po oceánech a mořích převážejí tisíce kontejnerů, přičemž hodnota zboží na palubě dosahuje stovek milionů korun.

 

My jsme 31letého mořeplavce vyzpovídali, protože nás zajímalo všechno, co se o námořnictví povídá. Vyzvídali jsme, jakou nejnebezpečnější situaci na lodi zažil a zajímala nás samozřejmě i témata mezilidských vztahů, která nám tento šťastně zadaný muž s radostí objasnil. Nezapomeň ho sledovat na Instagramu.

 

V tomto článku si přečteš:
  • Jak se Igor dostal k námořnictví
  • Kde všude po světě se už plavil
  • Za co je na lodi zodpovědný
  • Na kolik měsíců vždy odplouvá
  • Jak to vypadá s organizovaným zločinem v námořnictví
  • Co by se muselo stát, aby se nákladní loď potopila
  • Do čeho momentálně investuje vydělané peníze

 

Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor)
Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor) Zdroj: world_of_seafarer/Instagram

 

Na jaké lodi působíš?

Momentálně působím na 270 metrů dlouhé námořní kontejnerové lodi Monte Rosa jako druhý důstojník navigátor.

 

Jak ses ke své práci dostal?

Při hledání pracovních příležitostí na internetu jsem narazil na nabídku studia na soukromé Námořní škole v Bratislavě. Vzal jsem si v bance studentskou půjčku a dal se na to. Škola se v té době otvírala, takže jsem byl mezi prvními studenty.

 

 

Kdo tě zaměstnává?

Momentálně pracuji pro největší kontejnerovou přepravní společnost Maersk.

 

Kde je registrovaná?

Firma je dánská a loď pluje pod vlajkou Singapuru.

 

Kdy jsi absolvoval svoji první plavbu?

První plavbu jsem absolvoval v roce 2010 a začínal jsem jako kadet na nákladní lodi. První plavba byla z loděnice v Číně (Yantian) do Anglie (Newport).

 

Začínal jsi na lodi hned na tvé současné pozici?

Ne, začínal jsem jako kadet, námořník druhé třídy, námořník první třídy a potom jako druhý důstojník navigátor.

 

Námorník Igor: Na lodiach sa môžu prevážať aj drogy, v každom prístave čaká niektorých mužov nová žena, smeje sa (Rozhovor)
Námorník Igor: Na lodiach sa môžu prevážať aj drogy, v každom prístave čaká niektorých mužov nová žena, smeje sa (Rozhovor) Zdroj: world_of_seafarer/Instagram

 

Co bys doporučil mladým, kteří by chtěli dělat to, co ty?

Určitě jako první by si měli vyzkoušet plavbu lodí a zjistit, zda mají či nemají mořskou nemoc. A zjistit si spoustu informací o této práci.

 

Na jak dlouho obvykle odplouváš?

Obvykle to jsou 4 měsíce na lodi, 4 měsíce doma. Záleží na firmě a na vzájemné dohodě.

 

Jaké trasy obvykle absolvuješ?

Momentálně absolvujeme trasu Severní Amerika (New York, Philadelphia, Norfolk, Charleston, Jacksonville, Port Everglades) a Jižní Amerika (Santos, Montevideo, Buenos Aires, Rio Grande, Itapoa, Santos, Rio De Janeiro, Salvador, Pecem) a zpět do Severní.

 

Co je tvojí odpovědností?

Jak jsem již zmiňoval, jsem druhy důstojník navigátor. Mým úkolem je:

  • plánování tras, udržování map a publikaci „up-to-date“
  • udržování funkčnosti navigačních a jiných přístrojů na můstku
  • během plavby držím službu na můstku (řídím loď)
  • v přístavu dohlíží na správnou nakládku a vykládku lodě a celkový chod lodě 
  • jelikož nemáme doktora, tak působím jako zdravotník (první pomoc, léčba nemocí po konzultaci s tele-medikem)
  • jsem i bezpečnostní důstojník (safety officer)

Co považuješ za nejvzácnější trasu, kterou jsi absolvoval?

Asi moje první plavba kadeta z Číny do Anglie. Všechno bylo nové a zajímavé, první let, poznávání nových lidí, poznávání života na lodi, učení se ruského jazyka, černý pasažér na lodi. Bylo toho hodně.

 

Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor)
Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor) Zdroj: world_of_seafarer/Instagram

 

Co se na tvé lodi převáží?

Kontejnery, ve kterých je leccos. Ve většině případů ani nevíme, co je v nich, pokud to není nebezpečný náklad nebo chlazené/mražené produkty.

 

Jak vypadá tvůj běžný den na lodi?

Během plavby mám denní a noční službu celý týden. A přes pracovní dny 1,5 hodiny přesčasu na povinnosti, které jsou mimo můstek. Takže: 12:00–16:00 denní služba, 16:00–17:30 přesčas, 00:00–04:00 noční služba.

 

Jak trávíš na lodi volný čas?

Knihy, fitko, sauna, bazén, filmy a pokud kuchař povolí, tak sem tam uvařím něco domácího.

 

Co je na tvé práci nejhorší a co nejlepší?

Nejhorší je, že jsem mimo domov 4 měsíce, ale protože firmy jako Maersk mají na lodích internet, tak je to snazší. Nejlepší je to, že práce není monotónní. Stále noví lidé, nové zážitky, přístavy, lodě, země.

 

Jak to vypadá při takovéto práci se sexem?

 

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
VÍCE O PŘEDPLATNÉM

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Co se mezi námořníky říká o sexu v přístavech
  • Jak Igor odpověděl na otázku, kolik peněz vydělává
  • Jaký nejnebezpečnější zážitek na moři zažil
  • Co by se muselo stát, aby se loď potopila
  • Jak je možné, že se na lodích mohou převážet i drogy
  • Jakou hodnotu může mít zboží na lodi, za které je Igor zodpovědný

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
16
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.