Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
15. října 2019 14:19
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Porsche ukázalo světu elektrický Taycan v základní verzi. Co nabízí?

Porsche ukázalo světu elektrický Taycan v základní verzi. Co nabízí?
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://press.porsche.com/prod/presse_pag/PressResources.nsf/WebResources?OpenView&level1id=1&hl=pcna-images-produkte&level1tab=1&formtab=2" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.com</a>
TECH
Uložit Uložené

První sériový elektromobil od Porsche poznáváme v základním provedení.

Porsche nám teprve před pár týdny představilo svůj revoluční automobil, lépe řečeno, elektromobil. Samozřejmě, bavíme se o zcela novém modelu Taycan, o němž německá automobilka hovoří v samých superlativech. Je třeba dodat, že předpoklady pro to rozhodně má, zvláště, pokud uvážíme vrcholnou variantu Turbo S.

Aktuálně jsme ale svědky příchodu nové, v pořadí již třetí (a čtvrté) výkonnostní verze. Její název je Taycan 4S, zajímavostí ale je, že k dispozici bude až ve dvou vyhotoveních, což je na poměry a tradice pro označení „4S“ netypické. Přesněji jde o verze Taycan 4S Performance a Taycan 4S Performance Plus, přičemž rozdíly jsou nejen ve výkonu, ale i v dojezdu a velikosti baterie.

 

Porsche svetu ukázalo elektricky Taycan v najzákladnejšej verzii. Čo ponúka?
Porsche svetu ukázalo elektricky Taycan v najzákladnejšej verzii. Čo ponúka? Zdroj: press.porsche.com


Základní varianta má akumulátory s kapacitou 79,2 kWh, zatímco varianta Plus se chlubí kapacitou až 93,4 kWh, což je mimochodem identický údaj, jaký je v případě modelů Turbo. Rozdíly evidujeme i ve výkonu. Jelikož jde o pohon obou náprav, nadále se o ně stará dvojice synchronních elektromotorů – verze 4S Performance má výkon 390 kW / 530 koní a provedení 4S Performance Plus 420 kW / 570 koní.

Doporučeno
Apple není technologický lídr, jen kopíruje konkurenci. I proto zůstává na vrcholu Apple není technologický lídr, jen kopíruje konkurenci. I proto zůstává na vrcholu 23. září 2019 11:02

V obou případech je akcelerace na stovku za rovné 4 sekundy a maximálka 250 km/h. Ve smyslu metodiky WLTP je dojezd nejslabší verze 407 kilometrů, pokud ale uvážíme 4S Performance Plus, jeho papírový dojezd je až 463 kilometrů. To jinými slovy znamená, že jde o vůbec největší dojezd v případě prvního elektrického Porsche – pro úplnost, vrcholné varianty Turbo a Turbo S mají dojezd 412 a 450 kilometrů.

 

Porsche svetu ukázalo elektricky Taycan v najzákladnejšej verzii. Čo ponúka?
Porsche svetu ukázalo elektricky Taycan v najzákladnejšej verzii. Čo ponúka? Zdroj: press.porsche.com

Navenek lze nové 4S alternativy poznat díky aerodynamickým 19" diskům či decentně pozměněným nárazníkům, prahům a difuzoru. Prvky výbavy v interiéru jsou víceméně totožné, jelikož jsou to ale základní varianty, za ty nejvyšší doplňky a technologie z modelů Turbo si bude třeba připlatit. Porsche Taycan 4S je možné objednat již nyní, doručovat k zákazníkům ho budou až začátkem příštího roku. Základní cena na německém trhu je 105 tisíc € (zhruba 2 700 000 Kč).

Domů
Sdílet
Diskuse