První sériový elektromobil od Porsche poznáváme v základním provedení.
Porsche nám teprve před pár týdny představilo svůj revoluční automobil, lépe řečeno, elektromobil. Samozřejmě, bavíme se o zcela novém modelu Taycan, o němž německá automobilka hovoří v samých superlativech. Je třeba dodat, že předpoklady pro to rozhodně má, zvláště, pokud uvážíme vrcholnou variantu Turbo S.
Aktuálně jsme ale svědky příchodu nové, v pořadí již třetí (a čtvrté) výkonnostní verze. Její název je Taycan 4S, zajímavostí ale je, že k dispozici bude až ve dvou vyhotoveních, což je na poměry a tradice pro označení „4S“ netypické. Přesněji jde o verze Taycan 4S Performance a Taycan 4S Performance Plus, přičemž rozdíly jsou nejen ve výkonu, ale i v dojezdu a velikosti baterie.

Základní varianta má akumulátory s kapacitou 79,2 kWh, zatímco varianta Plus se chlubí kapacitou až 93,4 kWh, což je mimochodem identický údaj, jaký je v případě modelů Turbo. Rozdíly evidujeme i ve výkonu. Jelikož jde o pohon obou náprav, nadále se o ně stará dvojice synchronních elektromotorů – verze 4S Performance má výkon 390 kW / 530 koní a provedení 4S Performance Plus 420 kW / 570 koní.
V obou případech je akcelerace na stovku za rovné 4 sekundy a maximálka 250 km/h. Ve smyslu metodiky WLTP je dojezd nejslabší verze 407 kilometrů, pokud ale uvážíme 4S Performance Plus, jeho papírový dojezd je až 463 kilometrů. To jinými slovy znamená, že jde o vůbec největší dojezd v případě prvního elektrického Porsche – pro úplnost, vrcholné varianty Turbo a Turbo S mají dojezd 412 a 450 kilometrů.

Navenek lze nové 4S alternativy poznat díky aerodynamickým 19" diskům či decentně pozměněným nárazníkům, prahům a difuzoru. Prvky výbavy v interiéru jsou víceméně totožné, jelikož jsou to ale základní varianty, za ty nejvyšší doplňky a technologie z modelů Turbo si bude třeba připlatit. Porsche Taycan 4S je možné objednat již nyní, doručovat k zákazníkům ho budou až začátkem příštího roku. Základní cena na německém trhu je 105 tisíc € (zhruba 2 700 000 Kč).