Nedávno ale byly běžným standardem jen třináctky. Budoucnost tedy může přinést ještě větší extrémy.
Zatímco stará Felicie obouvala 13palcová kola, dnešní trendy ženou průměr disků a pneumatik na nových autech až k absolutním extrémům.
Důvodem je zejména design, gigantická kola proto najdeš hlavně na konceptech a sportovních nebo luxusních autech, ale pořádně si uletěl už i Renault v některých zcela běžných modelech startujících hluboko pod hranicí půl milionu korun. Kadjar si můžeš obout až na „devatenáctky“.
Motorauthority.com nyní cituje šéfdesignéra Audi Marca Lichteho, podle kterého jsou 23palcové disky na novém ultimátním SUV RS Q8 blízko absolutního limitu a nic většího by „nedávalo žádný smysl“.
Samotný půdorys aut se totiž už pochopitelně až tak nezvětšuje v důsledku limitů našich silnic a parkovacích míst.

Designéři sice rádi své skici kreslí s obřími koly, ale větší disky obvykle znamenají i to, že kolem nich už nezbývá až tolik prostoru na výšku profilu samotné pneumatiky.
To pak výrazně snižuje komfort pružení a v konečném důsledku i nepříjemně zatěžuje všechny komponenty podvozku od tlumičů až po ramena nápravy. Na české cesty bys tedy měl volit přesný opak, 15 nebo 16palcové disky s balónovými pneumatikami s vysokou bočnicí.
