Kritici tvrdili, že logo reprezentuje kolonialismus a utlačování a podporuje rasistické stereotypy.
Známý rakouský výrobce a prodejce kávy Julius Meinl musel změnit své logo, protože bylo označováno za rasistické. Logo už v minulosti prošlo úpravou kvůli stejnému důvodu. Kontroverzi způsobuje profil osmanského chlapce s tradiční červenou čepicí. Podle RFI se kritikům nelíbila, neboť podporovala rasistické stereotypy.
Odkaz na kávovou minulost
Původní logo ještě z 20. století zachycovalo vztah mezi Osmanskou říší a Rakousko-Uherskem. Právě díky Turkům se do Vídně dostala káva a rozmohla se kavárenská tradice v našich končinách. Logo redesignovali v roce 2004, protože čelilo kritice za odkaz na kolonialismus a utlačování. Došlo ke zjednodušení: obličej chlapce i čepice byly bílé, pozadí zůstalo červené, aby barva pleti nebyla jasná.