Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
22. října 2021 v 12:13
Čas čtení 0:51
Tímea Krauszová

Známý prodejce kávy si musel změnit logo, protože to předešlé bylo rasistické

Známý prodejce kávy si musel změnit logo, protože to předešlé bylo rasistické
Zdroj: Flickr/A.Currell/volně k užití
NEWS
Uložit Uložené

Kritici tvrdili, že logo reprezentuje kolonialismus a utlačování a podporuje rasistické stereotypy.

Známý rakouský výrobce a prodejce kávy Julius Meinl musel změnit své logo, protože bylo označováno za rasistické. Logo už v minulosti prošlo úpravou kvůli stejnému důvodu. Kontroverzi způsobuje profil osmanského chlapce s tradiční červenou čepicí. Podle RFI se kritikům nelíbila, neboť podporovala rasistické stereotypy.

Odkaz na kávovou minulost

Původní logo ještě z 20. století zachycovalo vztah mezi Osmanskou říší a Rakousko-Uherskem. Právě díky Turkům se do Vídně dostala káva a rozmohla se kavárenská tradice v našich končinách. Logo redesignovali v roce 2004, protože čelilo kritice za odkaz na kolonialismus a utlačování. Došlo ke zjednodušení: obličej chlapce i čepice byly bílé, pozadí zůstalo červené, aby barva pleti nebyla jasná.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Domů
Sdílet
Diskuse