První plug-in hybrid nové třídy C nese označení C 300e.
Třída C je stále relativně žhavou novinkou značky Mercedes-Benz, která si již mezitím našla první zákazníky i na našem trhu.
Přestože portfolio nabízených motorizací bylo poměrně široké již v době vstupu do prodeje, teprve nyní automobilka ze Stuttgartu představuje první plug-in hybridní verzi.
Nové C 300e je dostupné v obou karosářských provedeních, aktuálně přitom zastupuje vůbec nejvýkonnější variantu.
O pohon se totiž stará 2litrový benzinový agregát o výkonu 150 kW/204 koní a 320 Nm, sekunduje mu však ještě elektromotor s výkonem dalších 95 kW/129 koní a 440 Nm. Systémový výkon soustavy je tedy až 230 kW/313 koní a 550 Nm.
Zajímavostí je, že poháněna jsou výhradně zadní kola, motory proto nemají podělené jednotlivé nápravy. C 300e dokáže akcelerovat na stovku za 6,1 vteřiny, maximálka je přitom 245 km/h.

Zdrojem energie pro elektromotor je akumulátor s kapacitou velmi slušných 25,4 kW, což ve smyslu metodiky WLTP slibuje dojezd až 99-111 kilometrů. To je mezi plug-in hybridními vozidly opravdu pozoruhodný výsledek. Totéž platí i pro možnosti nabíjení – kromě podpory 11 kW AC nabíjení lze připlatit i za až 55 kW DC nabíjení. Takové výkony nepodporují stále ani některá čistě elektrická auta. Díky němu se baterie dokáže na rychlonabíječce nabít na 100 procent za pouhých 30 minut.
Po vizuální stránce se plug-in hybrid odlišuje jen druhým víkem určeným pro nabíječky. Na českém trhu startuje verze C 300e s cenovkou od 1 196 690 Kč, je třeba přitom dodat, že standardem je opravdu bohatá výbava.
Kromě full-LED světlometů, největších displejů či plejády asistenčních systémů je věcí standardní výbavy také vzduchové odpružení zadní nápravy. To přibylo skrze baterii pod podlahou zavazadlového prostoru, aby dokázalo upravovat světlou výšku podle zatížení.
Automobilka zároveň upozorňuje i na velmi sofistikovanou a účinnou rekuperaci, jejíž výkon je až přes 100 kW. Mercedes-Benz navíc plánuje plug-in hybridní portfolio dále rozšiřovat – dříve či později se nabídka rozroste o naftový derivát (pravděpodobně C 300de), který zkombinuje identickou elektrickou soustavu s dieselovou jednotkou. Zákazník tak bude mít na výběr zvolit plug-in hybrid ve smyslu svých potřeb a preferencí.