Na povrch se vyplavily nové pozoruhodné parametry elektrického GMC.
Již v roce 2020 nám americký výrobce GMC představil novodobou podobu slavného modelu Hummer. Jak se avizovalo, půjde o elektrický pick-up s dodatkem EV, který několik měsíců nato doplnila i karosářská varianta SUV.
Kromě velkého množství fascinujících parametrů jsme se odstupem času dozvěděli i to, že úvodní Edition 1, tedy provedení reprezentující plnou výbavu s cenovkou nad 112 tisíc dolarů, se vyprodala za jedinou hodinu.
Snad jediný relevantní parametr pohonného ústrojí nám však automobilka GMC svého času nezveřejnila – velikost akumulátoru. Nyní se však dozvídáme, že zdrojem energie pro elektromotory je baterie s využitelnou kapacitou až 212,7 kWh, přičemž celková kapacita dosahuje až 247 kWh!
Pro srovnání, elektrický Ford F-150 Lightning má akumulátor o kapacitě 131 kWh, zatímco elektrická vlajková loď Mercedes-Benz EQS má baterii o kapacitě téměř 108 kWh. S obrovskou baterií souvisí také hmotnost.
Obrovská baterie váží až 1325 kilogramů, což je stále více než kolik váží například plně vybavená Škoda Fabia. Zveřejněné dokumenty Agentury pro ochranu životního prostředí EPA (Environmental Protection Agency) zároveň informují o tom, že model GMC Hummer EV Edition 1 váží ve finále přes 4 100 kilogramů, čímž dokonce přesahuje hmotnost legendárního předchůdce. Hummer H1 v sériovém provedení určeném pro běžné silniční komunikace totiž nikdy zdaleka nepřesáhl ani magickou hranici 3,5 tuny.
To jinými slovy znamená, že k tomu, abys mohl nový Hummer řídit, ti nebude stačit standardní řidičský průkaz skupiny B. Asi tě tedy nepřekvapí, že ačkoli elektrický Hummer EV disponuje rekordně velkou baterií, žádný pozoruhodně velký dojezd na jedno nabití se nekoná.
GMC udává předpokládaný dojezd 350 mil (cca 560 km), agentura EPA uvádí za ideálních podmínek maximálně 329 mil (530 km). Dodejme však, že systémový výkon 3 elektromotorů je až 746 kW/1000 koní.