Pražských lídrů a lídryní do komunálních voleb jsme se zeptali, jak hodnotí dopravní situaci v Praze a co by zlepšili či změnili.
První díl byl věnován rostoucím cenám bytů a nedostupnému bydlení. V druhém díle s nimi řešíme aktuální dopravní situaci v Praze.
Komunální volby se uskuteční již 23. a 24. září 2022. Připravili jsme sérii článků, v nichž představujeme názory politických stran a hnutí na témata, která zajímají naše čtenáře a čtenářky. Tentokrát jsme se lídrů a lídryň ptali, jak hodnotí aktuální dopravní situaci v Praze a co by změnili či zlepšili.
Jak se postavíte k dopravní situaci v Praze? Jak hodnotíte aktuální stav a co byste změnili/zlepšili?
Solidarita (Anna Šabatová): Budeme rozvíjet ekologickou city-logistiku a zlepšíme podmínky pro pěší a lidi na kole
Zaměříme se především na rozvoj veřejné dopravy, dostavbu metra D, vznik nových tramvajových tras a zlepšování podmínek pro pěší a lidi na kole. V rezidenčních částech města budeme v dialogu s občany usilovat o zklidnění dopravy snížením maximální rychlosti na 30 km/h. Významně to snižuje nehodovost a vytváří příjemnější podmínky pro život. Budeme také rozvíjet ekologickou city-logistiku, která tvoří velkou část dopravy v centru, po vzoru jiných evropských měst.
Praha sobě (Jan Čižinský): Dopravu v Praze děláme dobře, stavíme tři nové tramvajové tratě a novou linku metra D
Doprava musí být pro všechny – auta, chodce, lidi v MHD, cyklisty… Nejsme nepřátelé automobilů, jen říkáme, že se budování města nesmí řídit pouze podle aut. Musíme vše skloubit třeba s potřebami seniorů, kteří hodně jezdí MHD, nebo maminek s kočárky a dětí. A také mladých lidí, kteří hodně používají nové sdílené dopravní prostředky. Mimochodem, naprostá většina dopravy ve městě probíhá v MHD nebo pěšky.
No a taky se nebojíme dělat věci, které jsou nepopulární. Třeba opravovat Barrandovský most. Od této rekonstrukce století nás všichni odrazovali. Ale přece nebudeme jako naši předchůdci zbaběle riskovat, že se stane katastrofa a most spadne. Mimochodem, na opravách dopravní infrastruktury doháníme dluh 30 miliard, který nám tu zanechali naši předchůdci.
Do toho po více než deseti letech stavíme tři nové tramvajové tratě, novou linku metra D, která měla být už dvacet let v provozu, stavíme nové mosty a opravujeme ty staré. To, že dopravu v Praze děláme dobře, dokazuje i fakt, že dopravní kapitoly ve volebních programech našich konkurentů se v podstatě úplně shodují s tím naším. Rozdíl je ale v tom, že oni to Pražanům už po několikáté slibují, zatímco my už to děláme.