Rodina Kardashianových aktivně vystupuje ve veřejném prostoru od roku 2000 a až do minulého roku byla jednou z nejvlivnějších rodin vůbec. Dnes je však všechno jinak.
Kardashianky určovaly trendy, ať už v oblasti tělesna, nebo módy, pravidelně se účastnily nejvýznamnějších akcí vůbec a jejich jmění raketově rostlo. Dnes je vše jinak. Kardashianky pravděpodobně nebudou pozvány na módní akci roku Met Gala, jejich followeři na sociálních sítích ubývají a slavná rodina již přestává být relevantní. Proč tomu tak je?
Všechno to začalo úspěšnou reality show
Rodina Kardashianových se do povědomí veřejnosti dostala už začátkem roku 2000, kdy Kim Kardashian pracovala jako organizátorka šatníku pro Paris Hilton. Později pak do světa unikla její sexuální nahrávka s dnes již bývalým přítelem Rayem J., a protože její matka Kris Jenner měla vždy podnikavého a vypočítavého ducha, rozhodla se na kontroverzní rodině vydělat.
Kris Jenner oslovila producenta televizních reality show Ryana Seacresta, který zrovna dotočil seriál The Osbournes o rodině Ozzyho Osbourna a porozhlížel se po nové příležitosti. Ačkoli zpočátku nebyl přesvědčen o tom, že zrovna Kardashianovi mají divákům co nabídnout, s Kris si nakonec plácnul a začalo natáčení dnes již celosvětově známé reality show Keeping Up With the Kardashians.
„Začala jsem se na naši rodinu a její kariéru dívat jako na figurky na šachovnici. Každý den jsem se probudila, vešla do kanceláře a zeptala jsem se sama sebe: ‚Jaký tah dnes musíš udělat?‘ Bylo to velmi vypočítavé, moje podnikatelská rozhodnutí a strategie byly záměrné, naplánované,“ popsala Kris ve své knize.
Keeping Up With the Kardashians mělo premiéru 14. října 2007 a skončilo 20. června 2021. Pak se Kardashianky se svým seriálem The Kardashians přesunuly na Hulu, kde měl premiéru v dubnu 2022.
Vliv Kardashianek upadá
Pokles relativity rodiny Kardashianových zaujal již v prosinci roku 2022. Společnost Redfield & Wilton proto provedla průzkum, ze kterého vyplývá, že 33 % Američanů si již v prosinci 2022 začalo myslet, že vliv Kardashianek poklesl. Na 22 % respondentů mělo pocit, že je stále stejný, a 19 % dotazovaných uvedlo, že se zvýšil.
Podle psychoterapeutky a spisovatelky MJ Corey, která provozuje web Kardashian Kolloguium, možná vliv Kardashianek klesá, ale nelze jim odepřít to, že navždy změnily popkulturu. „Měli bychom se poučit o synergii Kardashianek, o synergii mezi obsahem, který zveřejňují, a vývojem médií jako takových. Kim stála v době rozmachu Instagramu a Twitteru v čele, na těchto platformách je velmi zběhlá a stala se ultimátní influencerkou. Otevřela dveře všem influencerům,“ popsala MJ Corey.
Posun ve světě módy k decentnějšímu oblékání
O tom, že vliv Kardashianek klesá, svědčí i fakt, že se letos možná neobjeví na seznamu hostů květnového galavečera Met Gala. Met Gala bývá často označováno jako módní Super Bowl, pořádáno je již od roku 1948 a od roku 1995 mu předsedá Anna Wintour, která tak udává módní trendy, ale zároveň také určuje, kdo je relevantní a kdo ne. Právě Wintour měla jen před pár týdny rozhodnout o tom, že Kardashianky jsou již „out“ a na Met Gala pozvány nebudou.