Karlova univerzita představila nové logo. Kromě tradičního loga s pečetí představuje od nového akademického roku i propagační identitu. Hlasuj v článku, jak se ti líbí.
Doposud se univerzita prezentovala pouze tradiční historickou pečetí. S nástupem nového akademického roku ale uvádí i takzvanou propagační identitu, kde pečeť nahradí koruna. „Elegantní stylizovaná svatováclavská koruna pečeť vhodně doplní všude tam, kde situace vyžaduje jednodušší a modernější přístup,“ vysvětluje na sociální síti X univerzita.
„Propagační vizuální styl zachovává identitu fakult a dalších součástí a je primárně určen pro sjednocení prezentace univerzity na veletrzích vzdělávání, propagačních a popularizačních akcích a aktivitách nebo činnostech v rámci tzv. třetí role univerzity,“ doplňuje pak Univerzita Karlova.
Hlavním důvodem nového loga je podle UK potřeba moderního, efektivního a sjednocujícího propagačního vizuálního stylu podobajícího se významným zahraničním vysokým školám.
Koruna byla do loga vybrána proto, že odkazuje na nevýznamnější součást českých korunovačních klenotů. Font s patkovým zakončením liter, který je použitý na název univerzity, pak zase připomíná gotickou tradici písma v původním znaku univerzity.
„Celý propagační vizuální styl vytvořilo studio Authority a jeho kreativní ředitel Jan Pilík,“ uvedl pro Refresher tiskový mluvčí UK Václav Hájek. Dodal také, že celý propagační vizuál stál univerzitu 425 tisíc korun.