Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
2. října 2023 v 17:10
Čas čtení 0:40
Anna Koucká

Karlovka představila nové logo. Jak se ti líbí?

ČESKO UNIVERZITA KARLOVA
Uložit Uložené

Karlova univerzita představila nové logo. Kromě tradičního loga s pečetí představuje od nového akademického roku i propagační identitu. Hlasuj v článku, jak se ti líbí.

Doposud se univerzita prezentovala pouze tradiční historickou pečetí. S nástupem nového akademického roku ale uvádí i takzvanou propagační identitu, kde pečeť nahradí koruna. „Elegantní stylizovaná svatováclavská koruna pečeť vhodně doplní všude tam, kde situace vyžaduje jednodušší a modernější přístup,“ vysvětluje na sociální síti X univerzita. 


„Propagační vizuální styl zachovává identitu fakult a dalších součástí a je primárně určen pro sjednocení prezentace univerzity na veletrzích vzdělávání, propagačních a popularizačních akcích a aktivitách nebo činnostech v rámci tzv. třetí role univerzity,“ doplňuje pak Univerzita Karlova. 

Doporučeno
VIDEO: Gymnastka Simone Biles přepsala historii. Podívej se, jak zvládla jeden z vůbec nejtěžších prvků VIDEO: Gymnastka Simone Biles přepsala historii. Podívej se, jak zvládla jeden z vůbec nejtěžších prvků 2. října 2023 v 14:51


Hlavním důvodem nového loga je podle UK potřeba moderního, efektivního a sjednocujícího propagačního vizuálního stylu podobajícího se významným zahraničním vysokým školám. 

Koruna byla do loga vybrána proto, že odkazuje na nevýznamnější součást českých korunovačních klenotů. Font s patkovým zakončením liter, který je použitý na název univerzity, pak zase připomíná gotickou tradici písma v původním znaku univerzity.

„Celý propagační vizuální styl vytvořilo studio Authority a jeho kreativní ředitel Jan Pilík,“ uvedl pro Refresher tiskový mluvčí UK Václav Hájek. Dodal také, že celý propagační vizuál stál univerzitu 425 tisíc korun. 

Nové logo Karlovy univerzity.
Nové logo Karlovy univerzity. Zdroj: Karlova univerzita
Anketa:
Líbí se ti nové logo?
Ano, líbí se mi.
Ne, původní je lepší.
Ano, líbí se mi.
42 %
360 Hlasů
Ne, původní je lepší.
58 %
496 Hlasů
Domů
Sdílet
Diskuse