Exkluzivní automobily ze slovenských a českých cest poznávají svůj nový přírůstek. 1 ze 499 kusů nejnovějšího sériového Ferrari.
Od právě probíhajícího detroitského autosalonu se vracíme zpět, konkrétně do našeho hlavního města Prahy. Tam totiž zatím zavítala horká novinka, kterou vám díky projektu #exkluzivitaciest a našemu fanouškovi, známému českému spotterovi Aleši Chytráčkovi, můžeme přiblížit v plné kráse opět mezi prvními. Po 918, i8, AMG GT a mnohých dalších, neméně zajímavých kouscích z naší facebookové a nově i instagramové stránky tak poznáváme další přírůstek. Jak už jste si asi všimli a z nadpisu vyčetli, jde o nový supersport Ferrari 458 Speciale A, tedy jeden z nejznámějších a nejlepších supersportů nové, nedávno představené speciální verze.
Ti, kteří naši stránku sledují pravidelně, už byli informováni o tom, že opět máme čest s mimořádně exkluzivním automobilem, prvním a zatím jediným svého druhu v rámci Česka a Slovenska (ano, před nedávnem se v Praze sice ocitl shodný supersport v žlutém provedení, ten však hned putoval mimo naše země). Tento novější exemplář přešel přes oficiálního českého dealera Ferrari, přičemž podle našich důvěryhodných informací exemplář v Česku i zůstane. V uplynulých dnech s ním totiž jezdil jeden domácí hokejista, který si ho pravděpodobně už koupil, respektive plánuje koupit a navázat tak na svou tradici (v pořadí už jeho třetí 458). Bližší informace však už přenechme bulvárně orientovaným médiím a my přejděme k podstatě, tedy samotnému vozidlu.
V čem je vlastně novinka tak výjimečná? Kromě toho, že k představení modelu Speciale A došlo poměrně nedávno a nový přírůstek se ocitnul u nás opravdu rychle, ve věci je speciální, vylepšená verze "klasické" 458 Spider. Ta počítá se stejnou technikou jako vp řípadě uzavřeného provedení 458 Speciale, které bylo představeno v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Odlehčená a zároveň výkonnější verze bez střechy spatřila poprvé světlo světa v září minulého roku, přičemž k oficiální autosalónové premiéře došlo v Paříži. V té době jsme se dozvěděli, že Speciale bez střechy si k názvu připíše dodatek A, a po vzoru nové Californie T obdržela ke klasickému názvu jednopísmenné označení. A odkazuje na 80kusový model Ferrari 599 SA Aperta (Aperta zároveň v překladu znamená "otevřený"). Mimochodem 599 SA Apertu májí dokonce i na Slovensku!
V zadní části Speciale A se nachází známý 4,5litrový vidlicový osmiválec, jehož výkon v porovnání s 458 Italia/Spider poskočil o 35 koní na hodnotu 448 kW/605 koní, zatímco krouticí moment počítá se shodným údajem 540 N.m. Dané výkonnostní parametry navíc samotné Ferrari ve velkém ozpěvuje, jelikož tvrdí, že máme co dočinění s nejvýkonnějším atmosféricky plněným osmiválcem motorem na světě! To sice není úplně pravda, protože pred Speciale je SLS Black Series (631 koní) a 918 (608 koní), ale jak se ukázalo, automobilka ve skutečnosti naráží na výkonnost daného agregátu v poměru k jeho objemu - 135 koní na jeden litr. I když váží otevřené provedení o 50 kg více (1340 kilogramů), na rychlostních parametrech se to prakticky neprojevilo. Stovku zvládne za rovné 3 sekundy, dvoustovka se na tachometru objeví za 9,5 sekundy. Speciale A je dále podle Ferrari nejaerodynamičtějším roadsterem v dějinách značky, pod což se podepsal především opravdu atraktivní optický paket převzatý od uzavřeného Speciale. Pozměněný je přední a zadní nárazník, přibyly dodatečné lišty, nadstavce nebo splitter. V neposlední řadě charakteristický polep - zářivému červenému laku sekunduje bílo-modrý pás.
Třešničkou na dortu je fakt, že Ferrari 458 Speciale A se vyrobí v celkově jen omezeném počtu - 499 kusů. Tím pádem dojde v jistém slova smyslu o stejně exkluzivní vozidlo jako v případě 499kusového LaFerrari. Cena konkrétně tohoto exempláře byla vyčíslena na částku 9 486 400 Kč. Myslím, že i když si řeknete, že 458 je u nás poměrně dost, výše zmíněná fakta jednoznačně hrají v tomto případě do karet podstatně větší exkluzivitě! Majiteli přejeme hodně šťastných kilometrů.