Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. února 2016 19:39
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny

TECH
Uložit Uložené

Dvorní „úpravce“ bavoráků si posvítil na novou luxusní limuzínu značky. Výsledek stojí rozhodně za to!

Automobilová událost roku, autosalon v Ženevě, se blíží, a tak právě několik týdnů před otevřením jeho bran je ten nejlepší čas představit svá nové želízka v ohni, ať se je pod světly reflektorů ve velkolepém Palexpo na co dívat. Této filozofie se drží i Alpina, která nám tentokrát už i oficiální cestou představuje svoji novou vlajkovou loď, čili vyšperkovaný sedmičkový bavorák. Jeho název zůstává zachován s předchůdcem, přivítejme proto model B7 Bi-Turbo s dodatkem xDrive, který zhmotňuje v podstatě dlouho očekávanou M7. Nic se tedy nemění a stejně, jako tomu bylo v případě dosavadních generaci, ani nyní řada 7 ve vrcholné verzi M7 nevznikne, zastoupí ho tedy špičkový, sportovně laděný počin z Buchloe. Nejdůležitější informaci rozhodne zastupuje pohonná jednotka, kterou podle očekávání tvoří 4,4litrová V8 biturbo, tedy shodný agregát, jaký bychom našli i v M7, kdyby přece jen vznikla.
 
Oproti verzi 750i došlo k přidání nových pístů, sání, turbodmychadla, ale i mezichladiče a výfukového potrubí. Následně po přemapování řídící jednotky tak výkon poskočil až na úroveň 447 kW / 608 koní, zatímco točivý moment disponuje hodnotou 800 N.m. Síla putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 8stupňové automatické převodovky ZF. Rychlostní parametry jsou skutečně fascinující, zejména vezmeme-li v úvahu akceleraci z nuly na sto kilometrů za hodinu - jen za 3,7 sekundy! Pro srovnání, takovou akcelerací se nemůže pyšnit ani M5 s příplatkovým paketem Competition. Maximální rychlost se také posunula, a to konkrétně na 311 km/h, což rovněž není pro luxusní limuzíny rozhodně málo. Zapomínat přitom netřeba, že stále jde o vozidlo zaručující své posádce komfort a luxus. O tom nás přesvědčují nejen adaptivní tlumiče, aktivní stabilizátory a natáčecí zadní kola, ale i samotný vnitřek s pohodlnými sedadly, množstvím hliníku, prvotřídním obložením či kůží Nappa. Úpravy se dočkal kožený volant s modrozeleným prošíváním, jakož i tradiční modré pozadí budíků, nyní však digitálních. Exteriér doplňuje dobře známý přední splitter, decentní zadní lišta, čtveřice kulatých výfuků a oblíbené 20 nebo 21" mnoho paprskové disky obuté do pneumatik Michelin Pilot SuperSport o rozměrech 255/40 vpředu, respektive 295/35 vzadu.

Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny
Vytoužená M7 je realitou, jmenuje se však B7 Bi-Turbo, má až 608 koní a pochází od Alpiny

Domů
Sdílet
Diskuse