Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. března 2016 12:21
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!

TECH
Uložit Uložené

Nejsilnější sériové Camaro na sebe nenechalo dlouho čekat.

To by nebyli Američané, kdyby opět nepřišli s něčím nekompromisním a dechberoucím zároveň. Tak by se dalo asi nejtrefněji charakterizovat nové Camaro ZL1, kterým Chevrolet vnáší do své nabídky vůbec nejdivočejší a nejvýkonnější verzi legendárního muscle car. Řeč je pochopitelně o nejnovější, v pořadí již šesté generaci, kterou jsme poznali teprve loni, což znamená, že kompetentní si dali skutečně na čas a ani ne rok po samotném představení novinky přinášejí její vrchol v nabídce. Ten dostal opravdu agresivní bodykit s rozšířenými blatníky, který okamžitě napovídá, že nejde jen tak o ledajaké provedení a kromě toho, jak říká automobilka, technici i návrháři jednotlivých exteriérových komponentů zaručili vozidlu perfektní aerodynamiku, o čemž mluví i stovky hodin strávených v aerodynamickém tunelu. Svědky jsme tak mimořádně vyzývavého předního nárazníku s masivním otvorem uprostřed a splitterem na jeho spodku. Dokonce (po vzoru předchůdce) i samotný znak přišel o vnitřní výplň, aby bylo zajištěno ještě lepší proudění vzduchu k motoru. Nové jsou také boční prahy, zadní nárazník se značným difuzorem a čtveřicí výfuků. Nechybí ani rozměrnější zadní křídlo, 20" disky obuté do špičkových pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar, vysoce výkonné brzdy Brembo či sportovní sedačky Recaro v interiéru.
 
Asi nikoho nepřekvapí, když napíšeme, že pod nově tvarovanou kapotou najdeme V8. Kompresorem přeplňovaný motor LT4 známe z Corvetty Z06, v tomto případě výhradně na zadní kola posílá výkon až 477 kW / 648 koní! Kromě obrovské porce síly je přitom pozornost věnována dvěma zajímavostem. Kromě 6stupňového manuálu bude zákazník moci sáhnout po zcela nové, až 10stupňové (!) automatické převodovce, kterou Chevrolet vůbec poprvé použil ve svém autě. Druhým neméně zajímavým faktem je, že ZL1 ve svých útrobách počítá s až 11 chladiči! Chevrolet tak chce dosáhnout toho, aby majitelé tohoto auta nemuseli řešit žádné dodatečné úpravy, které jsou jinak nezbytné při častém ježdění na okruzích, protože právě tam se má tato specialitka cítit jako doma. Dále zde máme elektronicky řízený samosvorný diferenciál, ale i magnetoreologické tlumiče. Rychlostní parametry zatím neznáme, je však více než pravděpodobné, že mezigeneračně o necelých 100 kilogramů lehčí a zároveň silnější Camaro ZL1 dokáže překonat hranici 300 km/h hravě.
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Brutální Camaro ZL1 dostalo výrazný body kit, 10stupňový automat, 11 chladičů a až 648 koní!
Domů
Sdílet
Diskuse