Stane se z nového Mass Effectu zklamání nebo úspěšně započne novou trilogii?
Zlaté Shepardovy časy, co říkáte? Andromeda si mě nikdy úplně nezískala. A ačkoli se to nemění ani po launch traileru, alespoň trochu se už na výlet do neznámé galaxie těším (proč jsou v ní pak lidé sice nechápu, ale možná nám to hra vysvětlí). Nezaujaly mě postavy ani gameplay a bojím se až příliš zbytečně chaotických RPG aspektů. Když si to všechno shrnu, mohu být jen mile překvapen. Stále lidem z BioWare věřím a doufám, že mě koncem března zastihne skvělá hra, ale vyplnit mezeru po původní trilogii bude těžké. V posledních dnech však vycházejí na povrch informace a videa, které mě dělají optimističtějším, a právě proto je tu dnes i tento článek. Mass Effect: Andromeda si šanci zaslouží, o čemž vás přesvědčí i launch trailer níže.
A o čem tedy tato hra bude? Dočkáme se zcela nové posádky po 600 letech od událostí Mass Effect 2. Program Andromeda Initiative započal v roce 2185, přičemž cesta do této galaxie trvala již zmíněných a úctyhodných 600 let. V době odehrávání událostí Mass Effect 3 tak výprava Andromedy už dávno cestovala do jiné galaxie. Vývojáři se tak šikovně vyhnuli následkům z různých konců, které byly pravděpodobně pro budoucnost série irelevantní. Ale možná nás scénáristé ještě překvapí (snad se jim to podaří lépe než naposledy).
Do galaxie Andromeda se vydaly celkem 4 archy s tisíci zástupců dané rasy. Všichni spí v hyperspánku, protože let do Andromedy je extrémně dlouhý. Jednu ze 4 arch obývá rasa Turan (rasa Shepardova pomocníka Garruse), druhou lidé, třetí Asariáni a čtvrtou Salariáni, přičemž se tam někam vecpali i krogani, přestože nemají vlastní archu. Každé takové arše velí Pathfinder, přičemž v té lidské jde o otce hlavních protagonistů (budeme si moci vybrat hraní za Scotta nebo Saru Ryder) Aleca Rydera. Lidská archa se jmenuje Hyperion, na své cestě však ztratí kontakt s třemi dalšími archy a také s Nexusem, který zřejmě nahradí Citadelu z původní trilogie. Konců má být hned několik, no a když s nějakým nebudete spokojeni, asi se pustíte do New Game + s možností změnit pohlaví vaší postavy.
Znovu budeme mít k dispozici partnery v týmu, bude jich však výrazně méně než v posledních dílech. V souvislosti s nimi se můžeme těšit i na Loyalty mise, které premiérovaly a zároveň derniérovaly v Mass Effect 2, kde přímo ovlivňovaly konec hry. V Andromedě však již nebudou tak důležité z hlediska vývoje a konce děje, spíše budou patřit k mnoha dalším vedlejším a dobrovolným aktivitám, což je podle mě škoda. Příběhu založeném na budování vztahů přímá návaznost na jednotlivé postavy dost svědčila.
Pokud vás štval systém černobílých rozhovorů, kdy jste se vydali buď na dráhu andílka, nebo na druhé straně odpadlíka, BioWare vás potěší. Mechanismus dialogů, rozhodování a jejich dopadů se překopal od základů, čehož výsledkem jsou mnohem rozmanitější volby v rozhovorech s propracovanějším dopadem vašich rozhodnutí. Většina odpovědí bude mít své výhody, ale i nevýhody. Osobně mám zatím dojem, že na finální konec bude mít vliv jen máloco. Všechno jsou to však jen domněnky a na finální produkt si ještě chvíli počkáme. Pevně věříme, že se podaří a titul nás zabaví na pár desítek hodin. Mass Effect: Andromeda vychází 21. března pro PC, PlayStation 4 Xbox One a předobjednat si jej můžete například zde.